Populārākās nominācijas konkursā Latvijas Gada auto 2020 - 4x4 un pilsētas apvidus auto

FOTO: Latvijas Gada auto

Novembra sākumā Carnikavā norisinājās “Lielais testa brauciens”. Šā vairāku dienu pasākuma ietvaros īpašā bezceļu trasē kopīgi organizētā izbraucienā žūrijai bija iespēja izmēģināt konkursam pieteiktos pilnpiedziņas apvidus auto (krosoverus) un pikapus.

Smilšu pakalnos sevi labi apliecināja gan tādi premium segmenta smagsvari kā “BMW X5”, “Mercedes-Benz GLE” un elektroauto “Audi e-tron”, gan tehniskā aprīkojuma un cenas ziņā bezceļiem krietni piemērotākais “Suzuki Jimny”. Šādos apstākļos kārtējo reizi bija iespēja uzskatāmi pārliecināties par dažādu moderno palīgsistēmu efektivitāti. Tiešām ir visnotaļ pārsteidzoši, ko spēj paveikt pat šķietami smagnējs un uz šosejas komfortu orientēts krosovers.

FOTO: Latvijas Gada auto

Žūrija ir izvēlējusies nomināciju “4x4 Apvidus auto 2020” un “Pilsētas Apvidus auto 2020” TOP3 finālistus.

Nominācijā “4x4 Apvidus auto 2020” cīņu par titulu turpina “Audi E-tron”, “BMW X5”, “Suzuki Jimny”.

“Pilsētas Apvidus auto 2020” TOP 3 finālisti ir “Mazda CX-30”, “Škoda Kamiq”, “Toyota RAV4”.

Citā līgā spēlēja pikapi “Mitsubishi L200” un “Ford Ranger Raptor”, kuri turklāt bija aprīkoti ar īpašām apvidus riepām. Par “Mitsubishi” pikapa jaunākās versijas bezceļu sniegumu žūrijai īpašu jautājumu nebija, jo tehniski tas būtiski neatšķiras no dažus gadus atpakaļ tajos pašos apstākļos testētā modeļa. Tagad tam ir jaunākajām ekoloģiskajām prasībām pielāgots dzinējs, paplašināts pieejamā mūsdienu aprīkojuma klāsts un nedaudz uzlabota trokšņa izolācija salonā, bet būtiskākās un pamanāmākās izmaiņas ir auto priekšdaļas noformējumā. 

“Raptor” savukārt ir Ford “Ranger” sportiskā versija, kuras galvenās tehniskās atšķirības slēpjas tieši īpašajā bezceļiem konstruētajā piekarē ar “Fox” amortizatoriem. Tā ļauj iespaidīgajam pikapam ļoti pārliecinoši pārvietoties gan pa bedrainu ceļu, gan pielijušu tīrumu, turklāt lielā ātrumā. Šķiet, ka teju katram, kurš izkāpa no “Raptor” augstās kabīnes, seju rotāja plats smaids.

FOTO: Latvijas Gada auto

Jāpiebilst, ka, efektīgākus foto kadrus meklējot, izdevās smiltīs “iesēdināt” pat par nenogremdējamiem uzskatītos bezceļu karaļus. Tas kārtējo reizi apliecina, ka tehnika nav visvarena, bet prātīga un pieredzējuša vadītāja svarīgo lomu joprojām neviens nav atcēlis.

FOTO: Latvijas Gada auto

Abi pikapi “Mitsubishi L200” un “Ford Ranger Raptor” pārstāv vieglā komerctransporta klasi, tāpēc netika iekļauti kā pretendenti “4x4 Apvidus auto 2020” nominācijā. 

FOTO: Latvijas Gada auto

“Latvijas Gada auto 2020” titula ieguvēju, kā arī visu 12 papildu nomināciju laureātus uzzināsim jau šo piektdien, 6.decembrī.

Šogad konkursā “Latvijas Gada auto 2020” piedalās rekordliels auto dalībnieku skaits - 35 jaunākie automobiļi Latvijā (pieteikšanās kārtībā): “Mitsubishi ASX”, “Mitsubishi L200”, “BMW X5”, “Mercedes-Benz CLA”, “Mercedes-Benz GLE”, “Seat Tarraco”, “Cupra Ateca”, “Jeep Wrangler”, “Citroën C5 Aircross”, “Kia Proceed”, “Kia Xceed”, “Škoda Scala”, Škoda Kamiq”, “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Passat”, “Porsche Macan S”, “Hyundai i30 Fastback N”, “Hyundai Santa Fe”, “Hyundai Kona Hybrid”, “Renault Clio”, “Renault Megane R.S. Trophy”, “Mazda CX-30”, “Range Rover Evoque”, “Ford Ranger Raptor”, “Ford Focus ST”, “Ssangyong Korando”, “Audi A1 Sportback”, “Audi E-tron”, “Audi Q3 Sportback”, “Toyota Camry”, “Toyota RAV4”, “Toyota Corolla Touring Sports”, “Toyota Supra”, “Peugeot 208” un “Suzuki Jimny”.

Uz augšu