RS finansiālās situācijas dēļ daļa rīdzinieku varētu zaudēt braukšanas maksas atlaides

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Ņemot vērā pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" RS sarežģīto finansiālo situāciju, iespējams, būtu jāpārskata, kādām cilvēku grupām galvaspilsētas sabiedriskajā transportā tiek piemēroti braukšanas maksas atvieglojumi, intervijā Latvijas Radio atzina pagājušās nedēļas izskaņā ievēlētais Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Druvis Kleins, kurš pārstāv Rīgas domes deputātu bloku "Rīgai!".

Viņš norādīja, ka nākamie soļi, kas sekos pēc šonedēļ notikušās atsevišķu RS padomes locekļu nomaiņas, būs domāt par to, kā nākamajā gadā samazināt uzņēmuma atkarību no overdrafta, proti, lai kapitālsabiedrības izdevumi nepārsniegtu ieņēmumus. Par to Kleins vēlēsies dzirdēt RS valdes redzējumu.

Tāpat vicemērs kopā ar koalīcijas sadarbības partneriem centīšoties saprast, kāda īsti ir pašvaldības stratēģija sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumu noteikšanā. "Mēs katru gadu aicinām RS arvien vairāk iedzīvotāju grupas vest par brīvu. Šajā brīdī ir diskusija par Bērnu [klīniskās universitātes] slimnīcas personālu, kas pati par sevi ir ļoti laba ideja, bet tie atkal ir 170 000 eiro gadā. Un ja mēs politiski sakām, ka RS dotāciju nepalielināsim, tad man, protams, ir jautājums, kā šis pašvaldības uzņēmums atkopsies no parādiem un nonāks stabilā finanšu situācijā," sacīja vicemērs.

Kleins atzina, ka vēlme arvien jaunas sabiedrības grupas pilsētas sabiedriskajā transportā pārvadāt ar atvieglojumiem un RS finansiālo problēmu atrisināšana "ir pretrunīgas lietas, kur man šobrīd nav labas atbildes".

Jaunais vicemērs uzsvēra, ka braukšanas maksas atvieglojumu pārskatīšana noteikti nebūšot viņa vienpersonisks, bet gan Rīgas domes priekšsēdētāja lēmums. "Ja mēs politiski lemjam, ka RS ir kaut kas jāved par brīvu, mums ir jāredz konkrēti, ar ko mēs šos izdevumus sedzam." Viņaprāt, tieši nepārdomāta braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršana galvaspilsētas sabiedriskajā transportā ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas nelabvēlīgi ietekmējuši RS finansiālo situāciju.

Kā ziņots, vien dažas dienas pēc kļūšanas par galvaspilsētas vicemēru un RS kapitāldaļu turētāju Kleins šonedēļ daļēji nomainīja RS padomi, no tās atstādinot padomes priekšsēdētāju Normundu Narvaišu, padomes locekļus Aināru Ozolu un Andreju Pančenko, aģentūru LETA informēja RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Turpmāk RS padomē darbu turpinās Ernests Saulītis, bet par jaunajiem padomes locekļiem iecelts finanšu jomas speciālists Rolands Klincis un Rīgas domes Administratīvās pārvaldes vadītāja Natālija Moškeviča. Tāpat plānots, ka nākotnē padomē strādās Juris Švanders, kurš šobrīd ieņem uzņēmuma pagaidu valdes locekļa amatu. Kad tiks izraudzīta pastāvīgā uzņēmuma valde, viņš sāks darbu padomē. 

Jauno padomes locekļu uzdevums būs nodrošināt labas korporatīvās pārvaldības principus, pakalpojuma sniegšanu atbilstoši domes pasūtījumam, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, kā arī jaunās valdes konkursa pabeigšanu.

Kā ziņots, RS šogad deviņos mēnešos strādāja ar 143,428 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 21,3% vairāk nekā 2018.gada attiecīgajā periodā, savukārt kompānijas peļņa bija 2,92 miljoni eiro pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Uzņēmuma finanšu pārskatā teikts, ka tostarp 2019.gada deviņos mēnešos RS ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 37,501 miljonu eiro, kas ir par 14,4% jeb 4,727 miljoniem eiro vairāk nekā 2018.gada deviņos mēnešos. Ieņēmumu pieaugums no pasažieru pārvadājumiem saistīts ar ieņēmumiem par pasažieru pārvadājumiem, ko veica piesaistītais apakšuzņēmums "Rīgas mikroautobusu satiksme".

Vienlaikus RS ieņēmumi no autostāvvietu pakalpojumiem šogad deviņos mēnešos veidoja 10,088 miljonus eiro, kas, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir samazinājums par 0,1% jeb sešiem tūkstošiem eiro.

Uz augšu