“Ja būsim kritiski domājoši, tad viltus ziņām nebūs pamata būt,” tā Miķelsone.
Lūgta izskaidrot, kas ir pilnveidotais mācību saturs un pieeja, Miķelsone saka, ka tā ir izglītība, kas balstās uz visos priekšmetos iegūto zināšanu un prasmju lietošanu praksē. “Es vienmēr skolēnus mudinu uz nodarbībām nākt nevis ar “klapēm uz acīm”, bet ar atvērtu skatījumu,” saka Miķelsone. Laba pieeja ir vienas nozares priekšmetu pierakstus veikt vienā kladē, piemēram, bioloģijas, ķīmijas un fizikas tematus aprakstīt vienuviet, lai nepieciešamības gadījumā kādu tematu spētu savilkt kopā no vairākiem avotiem un tādējādi palīdzētu iegūtās zināšanas sasaistīt ar ikdienu.
“Kad skolēni vaicā, kur man dzīvē noderēs, piemēram, fizikas zināšanas, es mēdzu stāstīt gadījumus no dzīves. Tā, piemēram, riepas nomaiņa mašīnai man prasa ievērojami mazāk pūļu, ja praksē lietoju fizikas zināšanas par spēku un tā īpašībām,” saka skolotāja.
Vēl viens veids, kā skolā tiek veicināts jaunais mācību saturs un pieeja, ir radošais un individuālais darbs. “Es dodu skolēnam uzdevumu, piemēram, vizuālā veidā pastāstīt par asinsrites uzbūvi, un bērna ziņā paliek izvēle, tieši kādā veidā šo uzdevumu realizēt – kādus materiālus lietot, papīru, plastilīnu, kartonu u.c. un kādu pieeju izvēlēties.
Diemžēl ne visi skolēni ir motivēti mācīties šādā veidā, jo daļa ir pieradusi, ka skolotājs dod konkrētas norādes, kā uzdevums paveicams. Nereti skolēni pat nepiepūlas izlasīt uzdevuma nosacījumus un automātiski prasa – kas man šeit jādara? Tas nav pareizi. Jaunās pieejas pamatā ir mācīt bērniem, kā mācīties vadīt pašiem sevi,” tā Miķelsone.
“Mācībām ir jāiet līdzi laikam. Ja pasaule fundamentāli mainās, tad jāmainās arī veidam, kā tiek izglītoti skolēni,” uz jautājumu, kāpēc, viņasprāt, pilnveidotais mācību saturs un pieeja nepieciešama, atbild Miķelsone. “Protams, skolotājam ir vieglāk atnākt uz klasi, nolasīt pierakstus vai parādīt jau gatavu uzskates materiālu, taču skolēni daudzreiz vairāk iegūs un izpratīs, ja paši izgatavos uzskates materiālus, lasīs, pētīs un analizēs,” secina Miķelsone. “Īstenojot pilnveidoto mācību saturu un pieeju, skolēns iegūs plašākas zināšanas, kuras varēs lietot ne vien citos priekšmetos, bet arī dzīvē. Un tas jau ir skolas pamatuzdevums – sagatavot skolēnus reālajai dzīvei,” secina skolotāja.