LDz informē partnerus Baltkrievijā par ASV sankcijām

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Dzelzceļa sliedes
Dzelzceļa sliedes Foto: Pixabay

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs ceturtdien un piektdien, 20.decembrī, tiekas ar sadarbības partneriem Baltkrievijā, lai informētu par Latvijas rīcību risku mazināšanā saistībā ar ASV piemērotajām sankcijām, aģentūru LETA informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Viņa minēja, ka Kleinbergs vizītes laikā Minskā sadarbības partneriem skaidro pašreizējo situāciju Latvijas transporta nozarē, kā arī pārrunā kravu plūsmas palielināšanas un Latvijas kā transporta koridora kopējās konkurētspējas veicināšanas iespējas.

"Šajās dienās tiekos ar LDz sadarbības partneriem Baltkrievijā, lai pārrunātu Latvijas transporta un tranzīta nozares aktuālos jautājumus, pārliecinātu mūsu partnerus par nozares aktīvo rīcību risku mazināšanā un nozares sakārtošanā, kā arī plānotu nākamā gada sadarbības projektu attīstību," pauda Kelinbergs.

Viņš norādīja, ka 2020.gads Latvijas un Baltkrievijas dzelzceļa sadarbībā būs interesants, jo tiks izveidots jauns kravu pārvadājumu ekspresvilciena maršruts Kijeva-Minska-Rīga, un tālāk attīstīti arī pasažieru pārvadājumi šajos maršrutos, kuri jau pašlaik ir ieguvuši popularitāti iedzīvotāju vidū.

Kleinbergs skaidroja, ka Latvijas transporta un tranzīta nozare pašlaik pieredz periodu, kuru raksturo turbulence un zināma veida neziņa. 

"Esmu gandarīts, ka, pateicoties aktīvai valdības un Satiksmes ministrijas (SM) darbībai, viena no vadošajām Latvijas ostām ir rekordīsā laikā izņemta no ASV sankciju saraksta," norādīja Kleinbergs, piebilstot, ka šajā situācijā visbūtiskākais ir katram nozares spēlētājam atsevišķi un visiem kopā domāt gan par to, kā situāciju nozarē stabilizēt, gan kā šo procesu izmantot, lai palielinātu konkurētspēju un nodrošinātu ilgtspējīgu attīstību turpmāk.

Kompānijā arī minēja, lai diversificētu LDz un visas nozares darbības mērķa tirgus, LDz turpina attīstīt alternatīvus darbības virzienus, tostarp multimodālos un konteinervilcienu pārvadājumus Eirāzijas kravu pārvadājumu maršrutu ietvaros. Līdz ar aktīvu darbu ar sadarbības partneriem, kurš ir vērsts uz tirgu diversifikāciju un kravu apjoma palielināšanu, LDz pašlaik īpašu uzmanību pievērš arī uzņēmuma darbības optimizācijai un sakārtošanai.

"Viena no manas un visa uzņēmuma darbības prioritātēm pašlaik ir visa uzņēmuma biznesa modeļa un procesu pārskatīšana un sakārtošana, veidojot LDz par mūsdienīgu, elastīgu, caurspīdīgu, kā arī klientiem un partneriem draudzīgu biznesa uzņēmumu," pauda Kleinbergs, norādot, ka šis process nav viegls un vienkāršs. 

Jau vēstīts, ka OFAC 9.decembrī, balstoties uz tā dēvēto Magņitska likumu, par korupciju noteica sankcijas Ventspils mēram Aivaram Lembergam ("Latvijai un Ventspilij") un četrām ar viņu saistītām juridiskām personām - Ventspils brīvostas pārvaldei, Ventspils attīstības aģentūrai, Biznesa attīstības asociācijai un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijai.

Reaģējot uz Ventspils brīvostas iekļaušanu sankciju sarakstā, Saeima grozīja likumus, lai Ventspils brīvostu un arī Rīgas brīvostu nodotu valsts pārziņā, kā arī atbalstīja jaunas VAS "Ventas osta" izveidi, lai tai nodotu Ventspils brīvostas pārvaldes funkcijas.

Vēlāk ASV paziņoja, ka sankcijas Ventspils brīvostas pārvaldei atceltas.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums.

Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu