VID ieviesis klientu virtuālo asistentu "Toms" (7)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Toms VID
Toms VID Foto: VID

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā sācis darboties klientu virtuālais asistents "Toms", ceturtdien žurnālistus informēja VID pārstāvji.

Virtuālais asistents ir izstrādāts Latvijas valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv" sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmumu "Tilde".

VID Informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza stāstīja, ka virtuālais asistents "Toms" radīts tāpēc, ka arvien pieaug VID klientu vēlme sazināties ar iestādi. Pēc viņas teiktā, jaunais iestādes virtuālais asistents ļaus klientiem ar VID sazināties jebkurā diennakts laikā, gan darbadienās, gan brīvdienās. 

Patlaban VID klienti, apmeklējot iestādes mājaslapu, var uzdot "Tomam" jautājumus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības reģistrēšanu, par to, kā lietot elektroniskās deklarēšanās sistēmu, kā iesniegt dokumentus, kādi ir attaisnotie izdevumi un to veidi, kā arī citus jautājumus.

Vienlaikus patlaban noris "Toma" publiskās testēšanas periods, kas norisināsies līdz šā gada 14.janvārim, kad iedzīvotāji var sūtīt vērtējumu un ieteikumus par nepieciešamajiem sistēmas uzlabojumiem uz e-pasta adresi "virtualais.asistents@vid.gov.lv".

Kultūras informācijas sistēmu centra projekta "Hugo.lv" vadītājs Jānis Ziediņš piebilda, ka patlaban virtuālais asistents "Toms" sniedz atbildes uz klientu jautājumiem, palīdzot nepieciešamās informācijas meklēšanā. Tomēr paredzams, ka nākotnē virtuālais asistents sniegs personalizētas atbildes, piemēram, cik konkrētai personai jānomaksā nodokļos vai cik izmaksās auto tehniskā apskate. Patlaban šāda informācija klientiem ir jāmeklē iestādes mājaslapā.

"Tildes" mākslīgā intelekta biznesa attīstītājs Mārtiņš Začests stāstīja par pētījumiem, kas apliecina, ka iestāžu mājaslapu lietotājus neapmierina lapu sarežģītība, tostarp ir grūtības atrast atbildi uz vienkāršu jautājumu, taču virtuālie asistenti šīs problēmas risina, ļaujot klientiem noskaidrot sev svarīgu informāciju jebkurā vietā un laikā.

Vienlaikus "Tildes" pārstāvis noraidīja bažas, ka virtuālie asistenti aizstās reālus darbiniekus. Pēc viņa teiktā, mākslīgais intelekts papildina cilvēka darbu, nevis to aizstāj, jo tādējādi rutīnas jautājumi tiek atstāti virtuālo asistentu ziņā, bet reālie darbinieki var pievērsties nopietnākiem jautājumiem. 

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu