Situācija piena pārstrādes sektorā vērtējama pozitīvi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Piena glāzes. Ilustratīvs foto.
Piena glāzes. Ilustratīvs foto. Foto: Evija Trifanova/LETA

Situācija piena pārstrādes sektorā patlaban vērtējama pozitīvi, pateicoties globālā tirgus situācijai, kas paver plašākas realizācijas iespējas, pauda piena pārstrādes koncerna "Food Union" vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs.

Staņēvičs papildināja, ka galvenajās piena produktu eksportētājvalstīs 2019.gadā salīdzinājumā ar 2018.gadu piena apmēri nav pieauguši tik strauji kā iepriekš, dažās pat samazinājušies, piemēram, Jaunzēlandē un Austrālijā. Tikmēr Eiropā ir būtiski samazinājušies sausā vājpiena krājumi. Iepriekš minētie faktori paralēli ierobežotajam vietējam tirgum paver eksporta iespējas Latvijā saražotajam pienam gan uz Eiropas Savienību, gan globāli. 

"Šāda situācija ir sevišķi svarīga Latvijai un līdzīgām mūsu reģiona valstīm, kur ražotā piena apmēr būtiski pārsniedz vietējā patēriņa vajadzības un turpina pieaugt," skaidroja Staņēvičs. 

Viņš arī atgādināja, ka 2019.gada 11 mēnešos saražotā piena apmērs Latvijā pieaudzis par 0,5% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu gadu iepriekš, kas liecina par apmierinošiem nosacījumiem piena nozares attīstībai.

"Vērtējot nozari no patērētāju viedokļa, joprojām redzam stabilu tendenci un pieprasījumu pēc vietēji ražotiem un kvalitatīviem piena un citiem pārtikas produktiem ar augstu pievienotu vērtību. Turklāt aizvien vairāk sastopamies arī ar cilvēku vēlmi baudīt ne vien garšīgus un veselīgus, bet arī videi draudzīgi iepakotus produktus," pauda "Food Union" vadītājs Eiropā.

Pēc Staņēviča teiktā, Latvijas mērogā aktuālākais piena nozares pārstrādes sektora izaicinājums pērn bija palielināt augstas pievienotas vērtības piena pārstrādes produktu eksporta īpatsvaru salīdzinājumā ar pašreiz dominējošo svaigpiena eksportu. Savukārt "Food Union" galvenais izaicinājums bija konkurētspējas paaugstināšana, iespējami veiksmīgāka partneru sadarbības nosacījumu izpilde, kā arī patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšana. 

"Mūsu aicinājums visai Latvijas piena un pārtikas nozarei ir veidot caurspīdīgas un ilgtermiņā mērķētas attiecības ar visām ieinteresētajām pusē, sākot ar izejvielu piegādātājiem līdz gala patērētājiem, jo tikai tā varam veicināt nozares un valsts konkurētspējas izaugsmi un ekonomisko ilgtspēju," sprieda Food Union" vadītājs Eiropā.

LETA jau ziņoja, ka "Food Union" grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā - "Rīgas piena kombināts", "Valmieras piens" un "Rīgas piensaimnieks", lielāko saldējuma ražotāju Igaunijā "Premia", lielāko saldējuma ražotāju Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītāju "Hjem Is", saldējuma ražotāju Norvēģijā "Isbj?rn Is", saldējuma ražotāju Rumānijā "Alpin57Lux" un saldējuma ražotāju Baltkrievijā "Ingman Ice Cream". 2018.gadā "Food Union" atvēra divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

"Food Union" grupas apgrozījums Eiropā 2018.gadā pārsniedza 280 miljonus, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā periodā, un grupa strādāja ar vairāk nekā 9,8 miljonu peļņu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu