Kurus nevajadzētu pieņemt darbā?

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Uzņēmumu vadītāji ir apjukuši: tirgū ir vērojams kvalificētu darbinieku trūkums. Kļūst arvien grūtāk atrast profesionāļus.

Reti kurš saprot, kas notiek. Patiesībā ir sabrukusi visa darba attiecību sistēma. Pētījumi liecina, ka Eiropas kultūras valstīs vadītāji saviem darbiniekiem vairs nav autoritātes, un darbinieki neplāno ilgi uzkavēties vienā darba vietā.

Dzīvē tas izskatās šādi:

  • Vadības rīkojumi netiek pieņemti bez ierunām, tie pat tiek apšaubīti.
  • Jaunā paaudze pieprasa pamatojumus un paskaidrojumus.
  • Ierodoties jaunā darba vietā, Darbinieks interesējas nevis par iespējamo izaugsmi, bet par horizontāliem sakariem.
  • Arvien biežāk darbinieki vēlas neatkarību.

Kas vadītājam būtu jādara, izvēloties personālu? Vai ir tāda pieredze un zināšanas, uz kurām viņš var paļauties? Jā. Ir vesela tehnoloģija, kas ir vērsta uz šīs problēmas risināšanu.

"Būt - darīt - sasniegt"

Habbard Management System tehnoloģijā, ko izveidojis amerikāņu pētnieks L. Rons Habards, aprakstīta “Būt - darīt - sasniegt” secība, ko var paskaidrot ar vienkāršu piemēru par sporta tēmu:

  1. Hokeja komandai ir nepieciešams uzbrucējs (būt).
  2. Viņam jāspēlē komandas labā vismaz trīs sezonas (darīt).
  3. Ir vajadzīgs spēlētājs, kurš iepriekš ir uzvarējis kādā čempionātā (rezultāts /sasniegt).

Lai iekļūtu nacionālajā futbola izlasē, vienam no maniem paziņām ne tikai nācās labi spēlēt, bet arī veikt apjomīgu analītisko darbu. Viņš pierakstīja datus tabulā un veidoja grafikus: piespēles, cīņas momentus, TTD (spēlētāju taktiskās un tehniskās darbības). Koncentrēšanās uz rezultātu (produktu) ļāva jaunietim sasniegt iecerēto. Viņš piepildīja savu sapni. Komandai arī bija produkts ‑ uzvara spēlē. Kluba produkts ‑ uzvara attiecīgās līgas čempionātā.

Mana pieredze rāda, ka, pieņemot darbā darbiniekus, HR-menedžerus (personāla daļas vadītājus), parasti interesē tas, kas šis cilvēks ir bijis pirms ierašanās šajā uzņēmumā? Daži noskaidro, кo konkrēti darbinieks darīja vienā vai otrā darba jomā. Un ļoti reti jautā, kāds bija darbības/darba/projekta rezultāts. Šajā posmā vadītājam izšķiroša kļūst secības “būt - darīt - sasniegt” ievērošana un spēja saredzēt rezultātu.

Rezultāts – tas ir veiksmīga biznesa pamats.

Foto: Publicitātes foto

Reiz pēc biznesa semināra pie manis pienāca sieviete un sāka mani sīki iztaujāt par produktu kā darbības rezultātu. Izrādījās, ka viņa ir pašvaldības deputāte, kas smagi strādā un ļoti nogurst. Pēkšņi sieviete sāka raudāt. Viņu šokēja pats fakts, ka darbā trūkst pabeigta un vērtīga produkta. Tātad ‑ rezultāta nav.

Rezultāts ir produktskaut kas, kas tika radīts.

Produkts nozīmē: tas, kam ir pieprasījums/labums un par ko citi cilvēki ir gatavi samaksāt.

Ja jūs nolīgstat darbinieku vai nolemjat viņu paaugstināt, noskaidrojiet, kādu produktu viņš ražoja vai ražo noteiktā laika periodā. Piemēram, pārbaudiet, cik bieži darbinieks ir slēdzis jaunus līgumus. Iespējams, pirms diviem gadiem viņš vienojās par “gadsimta darījumu” ar uzņēmumu BMW, bet visu pārējo laiku vienkārši gulēja uz lauriem? Aprēķiniet, kādi ienākumi no šī darījuma bija noteiktā laika periodā. Iespējams, ka tajā pašā laikā citi pārdevēji piesaistīja vairāk klientu un radīja nozīmīgākus ienākumus.

Atbildiet uz jautājumu: vai tas ir pietiekams sniegums, lai jūs bizness uzplauktu?

Tā arī ir rezultāta jeb produkta svarīgākā ideja. Darbinieki ir pārliecināti, ka darba algu saņem par to, ka dodas uz darbu un tur nogurst. Jā, daudzi darbības veidi var nogurdināt. Bet slimnieki taču nemaksā par to, ka ārsti daudz strādā un nogurst vai ka nepietiek medicīnas darbinieku. Pat tad, ja pacients pavada pusotru stundu rindā pie ārsta, viņš vēlas maksāt par konkrētu rezultātu, nevis izmest vējā 30‑40 eiro, lai uzzinātu, ka viņam ir nepieciešams cits speciālists.

Rezultātu trūkums nogurdina gan tos, kuri "strādā",

gan tos, kuri nesaņem produktu.

Diemžēl tā ir mūsdienu liksta. Valsts iestādēs joprojām var staigāt ar raižpilnu sejas izteiksmi un demonstrēt aizņemtību. Bet, ja hokeja laukumā pāris reižu realizēsim šādu triku, tad drīz vien tribīnes būs tukšas un mēs uzzināsim jaunā trenera vārdu.

Ir cilvēku kategorija, kuri apstājas posmā "būt". Tie ir neatzīti ģēniji-mākslinieki, kuriem ir gleznotāju diploms. Viņi runā par mākslu, kritizē un sapņo. Viņi neko nerada, kamēr viņu kolēģi stāv pie saviem molbertiem darbnīcās un glezno plenēros.

Labāk ir, ja darbinieki spēj ne tikai BŪT, bet arī DARĪT. Ir tādas darba vietas, kurās ir nepieciešama tikai "darīšana", piemēram, dežurants pie metro eskalatora. Tādu darba vietu nav daudz.

Uzņēmumiem, pirmkārt, ir nepieciešami darbinieki, kas spēj ražot produktu (sasniegt).

Pat trauku mazgātājai kafejnīcā ir PRODUKTS ‑ tīri trauki. Nevis tikai nomazgāti trauki (darīt), bet nevainojami tīri trauki (sasniegt). Tīro šķīvju daudzumu var aprēķināt, un tas būs atšķirīgs darba dienās un brīvdienās, ziemā un vasarā.

Pieņemiet darbā tos, kuri sasniedz rezultātu

Labs HR sākumā noskaidro, KAS uzņēmumam ir vajadzīgs, un tad meklē šādu cilvēku. Kad kandidāts tiek atrasts, viņu uzaicina uz interviju, un, iespējams, viņam lūdz izpildīt profesionāļu sagatavotu uzdevumu (tas ir pareizi).Tests sniedz iespēju pārliecināties, ka kandidāts patiešām spēj DARĪT. Pēc pārbaudes rezultātiem jūs varēsiet uzzināt, kāds ir vērtīgais rezultāts ‑ darbības produkts (SASNIEGT).

Profesionāls HR (kas gatavs ražot PRODUKTU savam uzņēmumam) piezvanīs uz kandidāta iepriekšējām darba vietām un pārliecināsies, ka kandidāts patiešām ir radījis produktus, par kuriem tik lepni stāstīja intervijā. Iespējams, ka jūsu kandidāts ir vienu pakāpienu zemāk, nekā jums ir nepieciešams. Bet, ja viņš ir gatavs SASNIEGT ‑ ražot produktu un mācīties - iespējams, esat atradis zelta darbinieku, ko citi nespēja novērtēt.

Pievērsiet uzmanību produktam. Produkts ir pabeigts rezultāts, kam ir maiņas vērtība tās darbības jomas ietvaros, kur tas tiek ražots, vai ārpus tās. Gūstiet panākumus un piedzīvojiet uzplaukumu!

Vairāk par personāla kontroli jūs varēsiet uzzināt 9. Baltijas WISE konferencē „JŪSU BIZNESS - JŪSU KONTROLE". Viens no konferences runasvīriem būs Andrey Kruglov, kurš vadīs semināru: "PERSONĀLA KONTROLE".

Andrejs Kruglovs – vadītājs ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, sertificēts konsultants un menedžmenta eksperts.

Foto: Publicitātes foto

Seminārā konferences ietvaros jūs uzzināsiet:

  • Kur meklēt kompetentus darbiniekus?
  • Kā saņemt no darbinieka to, ko jūs gaidāt?
  • Kā uzveikt vienaldzību un bezatbildību komandā?
  • Kā motivēt, pielāgot un iedvesmot darbiniekus?
  • Kā noturēt vērtīgu darbinieku?

2020. gada 14.-15. marts

Vairāk informācijas: +371 20619707

https://business-conference.eu/

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu