Kredītiestādēm būs jāsniedz VID informācija par atteiktiem attālinātiem maksājumiem

VID ēka

FOTO: Paula Čurkste/LETA

Sākot ar 2020. gada 1. janvāri, ikvienam maksājumu pakalpojumu sniedzējam ir pienākums atteikt attālināto maksājumu veikšanu Latvijas Republikā nelicencētam interaktīvo azartspēļu un interaktīvo izložu organizētājam un katru gadu līdz 1. februārim iesniegt VID informāciju par atteiktajiem maksājumiem.

Kā informē Valsts ieņēmumu dienests (VID), sākot ar 2020. gada 1. janvāri, likumā noteikto attālināto maksājumu atteikšana ir obligāta ikvienam maksājumu pakalpojumu sniedzējam (t.i., kredītiestādēm, bankām u.c.).

Atsakot attālināti veiktos maksājumus, tiks ierobežotas ēnu ekonomikas aktivitātes interaktīvo azartspēļu un interaktīvo izložu jomā, un ierobežotas iespējas legalizēt noziedzīgi iegūtus līdzekļus.

Lai ievērotu vienlīdzības principu, kas šajā gadījumā nozīmē - pienākumu, kuru visi maksājumu pakalpojumu sniedzēji izpilda vienlīdzīgi, informācija par 2020. gadā atteiktajiem attālinātajiem maksājumiem pirmo reizi VID būs jāiesniedz līdz 2021. gada 1. februārim.

Grozījumi Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likumā stājās spēkā jau 2019. gada 13. aprīlī un paredzēja, ka jaunā kārtībā jāievieš praksē, sākot ar 2019. gada 1. maiju. Taču, paredzot, ka maksājumu pakalpojumu sniedzējiem būs nepieciešams laiks, lai veiktu izmaiņas savās informācijas sistēmās un pielāgotu tās likumā noteikto prasību nodrošināšanai, tika noteikts pārejas periods - ne vēlāk kā līdz 2020. gada 1. janvārim.

Maksājumu pakalpojumu sniedzēji informāciju par atteiktajiem attālinātajiem maksājumiem varēs iesniegt elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). EDS dokumentu grupā "Citi" ir izstrādāta jauna strukturēta pārskata forma "Informācija par atteiktiem attālinātiem maksājumiem", kas ir pieejama no 2020. gada 1. janvāra.

Uz augšu