Pērn mazliet palielinājies "Pasažieru vilciena" pārvadāto pasažieru skaits

Jaunais AS "Pasažieru vilciens" modernizētais dīzeļvilciens atiet pirmajā reisā no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas uz Siguldu.

FOTO: Austra Helēna Žaggere/LETA

AS "Pasažieru vilciens" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 18,45 miljonus pasažieru, kas ir par 2% vairāk nekā 2018.gadā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Tostarp pasažieru skaits ir pieaudzis gandrīz visās vilcienu līnijās gan elektrovilcienu, gan dīzeļvilcienu maršrutos. Taču būtiskākais pasažieru skaita pieaugums pērn bijis Liepājas virzienā pēc divu papildu vilcienu reisu ieviešanas nedēļas nogalēs, kā arī Valgas līnijā pēc Cēsu ekspreša ieviešanas darbadienās.

No piecām pasažieru vilcienu līnijām joprojām pieprasītākā ir Tukuma līnija, kurā 2019.gadā pārvadāti 6,58 miljoni pasažieru. Tajā pašā laikā šī līnija bija vienīgā, kurā pērn samazinājās pārvadāto pasažieru skaits - Tukuma līnijā pērn tika pārvadāts par 1,3% mazāk pasažieru.

Savukārt Aizkraukles līnijā ar elektrovilcienu pērn pārvadāti 4,6 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 2,6%, Jelgavas līnijā - 3,09 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 5,1%, bet Skultes līnijā - 2,34 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 2,7%. 

Starp dīzeļvilcienu maršrutiem visbiežāk izmantotā līnija un vienlaikus arī viens no būtiskākajiem pasažieru apmēra pieaugumiem pagājušajā gadā bija Valgas līnijā. Šajā virzienā 2019.gadā iedzīvotāji ar vilcienu ir pārvietojušies 1,02 miljonus reižu, kas ir par 11,5% vairāk nekā 2018.gadā. Šāds pieaugums ir skaidrojams ar pērnā gada jūnijā ieviesto ekspresreisu maršrutā Cēsis-Rīga-Cēsis, kas decembra sākumā tika pagarināts līdz Valmierai, informēja kompānijā. 

Savukārt Liepājas virzienā 2019.gadā pārvadāti 34 424 pasažieru, kas ir par 15% vairāk nekā gadu iepriekš. No 8.decembra šajā virzienā vilcienu kustības saraksts papildināts ar diviem reisiem - maršrutā Liepāja-Rīga norīkots vilciens sestdienās un maršrutā Rīga-Liepāja - vilciens svētdienās. 

Kopumā pasažieri ar vilcienu 2019.gadā mērojuši 602,7 miljonus kilometru, tādējādi vidēji viens brauciens vilcienā ir bijis 32,7 kilometrus garš. Visaktīvāk iedzīvotāji vilcienu ir izmantojuši augustā, kad pārvadāti 1,82 miljoni pasažieru.

Tajā pašā laikā iecienītākais vilcienu biļešu veids, tāpat kā iepriekšējos gados, 2019.gadā bija vienreizējā biļete - šo biļešu veidu braucienam vilcienā izvēlējušies 67% pasažieru. Pārējie 33% braucienam ir izmantojuši kādu no piedāvātajiem abonementa biļešu veidiem.

Lai mudinātu pasažierus vēl aktīvāk izmantot iespēju vilcienu biļetes iegādāties elektroniski, visām vilcienu biļetēm, kuras tiek iegādātas internetā un mobilajās lietotnēs, no 2019.gada 20.augusta tiek piemērota atlaide. "Pasažieru vilciena" klientu elektroniski iegādāto biļešu skaits ir būtiski pieaudzis. 2019.gadā elektroniski iegādāto biļešu skaits ir sasniedzis 2,28 miljonus, tostarp 2019.gada decembrī 28% no kopējā pārdoto vienreizējo biļešu skaita bija iegādātas elektroniski (2018.gada decembrī - 13,5%).

"Pasažieru vilciena" maršrutu kopējais garums ir 981 kilometrs, no kuriem 249 kilometri ir elektrovilcienu maršruti. Pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai ikdienā tiek izmantoti 23 elektrovilcienu sastāvi un 18 dīzeļvilcienu sastāvi. 

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Uz augšu
Back