46% iedzīvotāju ātrās ēdināšanas vietās ir svarīgs "zero waste" princips

FOTO: Pixabay

Latvijā 46% aptaujāto iedzīvotāju ir svarīgi, lai ātrās ēdināšanas restorāni ievēro bezatkritumu principu jeb "zero waste".

Vienlaikus Igaunijā šis aspekts ir svarīgs 51% aptaujāto iedzīvotāju, bet Lietuvā bezatkritumu politika ir svarīga 57%. 

Pēc aptaujas datiem, visās trijās Baltijas valstīs "zero waste" princips ir svarīgāks iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 19 gadiem, tādējādi apliecinot tendenci paaudžu atšķirīgajā uztverē un paradumos.

Aicinot novērtēt, kādus ilgtspējīgus risinājumus būtu jāievieš ātrās ēdināšanas uzņēmumiem, Baltijas valstu iedzīvotāji par svarīgāko atzinuši atbildīgu produktu patēriņu un ražošanu - par būtisku to uzskata 66% Latvijas, 80% Lietuvas un 87% Igaunijas aptaujāto iedzīvotāju.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka Baltijas iedzīvotāji būtu gatavi par maltīti maksāt vairāk, ja ātrās ēdināšanas uzņēmums ievērotu dabai draudzīgus risinājumus. Latvijā 54% respondentu minējuši, ka būtu gatavi maksāt vairāk par maltīti, ja ātrās ēdināšanas restorāni īstenotu videi draudzīgus risinājumus, piemēram, neizmantotu plastmasu, kamēr Lietuvā šādā gadījumā 55% iedzīvotāju būtu gatavi maksāt par maltīti vairāk, savukārt Igaunijā - 58%.

Aptaujā 50% Latvijas iedzīvotāju minējuši, ka uzņēmumiem būtu jāpārstrādā otrreizējie materiāli, bet 32% norādījuši, ka uzņēmumiem jāizmanto tīra enerģija. Lietuvā šādu nostāju pauduši attiecīgi 54% un 52%, savukārt Igaunijā otrreizējo materiālu pārstrādi ātrās ēdināšanas restorānos atbalstījuši 57% aptaujāto iedzīvotāju, kamēr tīras enerģijas izmantošanu - 39%.

Uzņēmuma attīstības direktore Ieva Salmela atzīmēja, ka ceļš uz dabai draudzīgu uzņēmējdarbību ir viena no uzņēmuma pamatvērtībām vairākus gadus. "Redzam, kā strauji pieaug pircēju vēlme ierobežot plastmasas patēriņu ne tikai pašu ikdienā, bet tas tiek gaidīts arī no uzņēmumiem, un jāatzīst, ka šādu prasību rezultātā rodas dažādi inovatīvi risinājumi, kā arī idejas tālākiem attīstības plāniem," viņa sacīja.

Baltijas iedzīvotāju aptauju veica ātrās ēdināšanas restorānu tīkls "Hesburgers" un Igaunijas sociālo pētījumu centrs "Socio Uuringukeskus".

Uz augšu
Back