Foto: Plašākai sabiedrībai atrāda jauno elektrovilcienu dizainu

FOTO: Publicitātes foto

Trešdien notika satiksmes ministra Tāla Linkaita tikšanās ar AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāju Rodžeru Jāni Griguli, kā arī "Škoda Vagonka" pārstāvjiem.Tikšanās laikā ministrs dāvanā saņēma jauno elektrovilcienu modeli, tādējādi pirmo reizi arīdzan plašākai publikai Latvijā atrādot topošo vilcienu eksterjera dizainu, portāls TVNET uzzināja uzņēmumā.

Tikšanās laikā uzņēmumu "Škoda Vagonka" pārstāvēja valdes priekšsēdētāju Martins Bednārs un pārdošanas direktoru Ivo Gurņaks. Linkaits, Grigulis, Bednārs un Gurņaks pārrunāja elektrovilcienu ražošanas projekta norises gaitu. 

Tiek norādīts, ka vilcienu krāsojuma dizaina autori ir “Dizaina studija TEIKA” radošā komanda, kas darbu pie šī uzdevuma sāka 2019. gada rudenī. Rezultāts, kas tika publiskots trešdien, ir izkristalizējies intensīvā sadarbībā starp AS “Pasažieru vilciens”, “Dizaina studija TEIKA” un "Škoda Vagonka" pārstāvjiem.

FOTO: Publicitātes foto

Saskaņā ar mākslinieku piedāvāto koncepciju, jauno vilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – satiksmes dzeltenā jeb “traffic yellow”, antracīta pelēkā un tumši pelēkā.

Jaunajos AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienos kā akcenta krāsa tika izvēlēta dzeltena, ņemot vērā tās funkcionalitātes aspektu, kā arī atbilstību satiksmes nozares specifikai. Tā sevī apvieno praktiskumu, enerģiju, modi un tehnoloģijas. Dzeltenā krāsa ir arīdzan vizuāli visnoturīgākā krāsa: 80% daltonisma un tā paveidu redzes traucējumu gadījumos krāsa saglabā savu izteiksmīgumu un pamanāmību, tādējādi vairojot pieejamību publiskā transporta nozarē.

“Satiksmes dzeltens” ir vispamanāmākais visā krāsu spektrā ar augstu gaismas atstarojamību, līdz ar to šī krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nodrošināšanas nolūkos.

FOTO: Publicitātes foto

Savukārt antracīta pelēkais – tonis, kas savu nosaukumu ieguvis pateicoties antracīta akmeņoglēm – rūpniecībā izmantots termoelektrostacijās elektrības ražošanai. Jauno elektrovilcienu pamatkrāsa, greznākā no pelēkā toņiem, kalpo gan kā funkcionāli tehniskas nozīmes krāsa, gan kā fons, kas palīdz izcelties dzeltenajiem elementiem. Antracīta pelēkais un tā palīgkrāsa tumši pelēkais būs ilgnoturīgi krāsu elementi, kas vienlaikus vilcienus padarīs arī viegli kopjamus.

Linkaits, kuram tikšanās laikā tika dāvināts jaunā vilciena modelis, pauda gandarījumu, ka jauno elektrovilcienu ražošanas process rit uz priekšu atbilstoši plānotajam grafikam, īpaši ņemot vērā augstos standartus un kvalitātes prasības. 

FOTO: Publicitātes foto

"Esmu pārliecināts, ka "Pasažieru vilciens" vadība, speciālisti un tehniskie darbinieki nodrošina skrupulozu visu nepieciešamo darbu izpildes uzraudzību un kontroli, lai nākotnes vilcieni, kas jau pēc trim gadiem būs neatņemama mūsdienu sabiedrības pārvietošanās un mobilitātes sastāvdaļa, ierastos Latvijā savlaicīgi un atbilstoši noslēgtā līguma prasībām," pauda satiksmes ministrs.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro.

Uz augšu