Apstiprināts risinājums "Rail Baltica" reģionālo vilcienu uzņemšanai Rīgas Centrālajā stacijā

FOTO: Edijs Pālens / LETA

BERERIX inženieri ir izstrādājuši labāko iespējamo risinājumu, kas nākotnē nodrošinās gan starptautisko, gan reģionālo "Rail Baltica" maršrutu apkalpošanu Rīgas Centrālajā stacijā, portāls TVNET uzzināja no pilnsabiedrības BERERIX pārstāvjiem.

Līdz šim paredzēto divu sliežu ceļu vietā projektētāji ir raduši risinājumu četru Eiropas platuma sliežu ceļu integrēšanai stacijas projektā. Tas nodrošinās ne tikai "Rail Baltica" vilcienu starptautiskos un lidostas savienojumus, bet arī starppilsētu un piepilsētas vilcienu apkalpošanu. Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Nepieciešamību iekļaut papildu divus sliežu ceļus, lai nodrošinātu arī reģionālo satiksmi uz 1435mm jeb Eiropas sliežu platuma ceļiem tika konstatēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas darbības funkcionalitātes izpētē, ko veica "RB Rail" 2019. gada vasarā, secinot, ka četru sliežu ceļu risinājums būtiski uzlabos stacijas funkcionalitāti, iespējas apkalpot gan reģionālos vilcienus, gan starptautiskos maršrutus.

"Šobrīd ir ļoti svarīgi veikt precīzus plānošanas darbus un Rail Baltica projektā pieņemt tādus lēmumus, kas ļauj izmantot pilnu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kapacitāti nākotnē. Stacijai ir jākļūst par modernu pilsētas satiksmes mezglu, un mūsu uzdevums ir atbalstīt tādus risinājumus, kas to nodrošina, " komentē satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Pēc uzdevuma saņemšanas no Satiksmes ministrijas 2019. gada nogalē un ļoti konstruktīva darba ar projekta ieviesējiem - "Latvijas Dzelzceļu", "Eiropas Dzelzceļa līnijām" un "RB Rail" - BERERIX starptautiskā inženieru komanda ir izveidojusi efektīvu risinājumu sliežu ceļu izkārtojumam, projektējot to kā četru Eiropas platuma sliežu ceļu versiju, nesamazinot plānotos 10 "Latvijas Dzelzceļa" sliežu ceļus. Atbilstoši ir pielāgots arī tālākais būvniecības plāns. Šobrīd arhitekti risina tālāko stacijas ēkas projekta pielāgošanu rastajam sliežu ceļu risinājumam.

"Es lepojos ar savu komandu, jo mēs esam sasnieguši būtisko projekta starpmērķi. Līguma noslēgšanas laikā darba uzdevuma paredzēja integrēt Rīgas Centrālajā stacijā 2 papildu sliežu ceļus. BERERIX jau bija gandrīz pabeidzis šā projekta pamatrisinājumi izstrādi, kad mēs saņēmām uzdevumu tos pārstrādāt. Kad saņēmām prasību pievienot vēl divus papildu sliežu ceļus, mēs pieņēmām šo izaicinājumu un sākām savu sākotnējo risinājumu pārprojektēšanu. Pēc intensīva visu projektā iesaistīto pušu - mūsu projektētāju, "Rail Baltica", "Eiropas Dzelzceļa līniju" un "Latvijas dzelzceļa" - darba ir redzams šo izmaiņu pozitīvais pienesums gan projektam, gan sabiedrībai, jo jaunais sliežu ceļu risinājums gandrīz dubulto Rīgas Centrālās stacijas "Rail Baltica" daļas veiktspēju. Mēs spējām projektēšanas un būvniecības plānu pielāgot tā, ka spējam iekļauties sākotnējā projekta grafikā" stāsta "BESIX International Europe" vadītājs un BERERIX padomes loceklis Niks de Rūks.

Pēdējo mēnešu laikā BERERIX inženieru komanda ir intensīvi strādājusi, lai nodrošinātu dažādus risinājumus un alternatīvas nozīmīgiem pilsētvides jautājumiem, kurus skar "Rail Baltica" projekts. Piemēram, gājēju plūsmas organizēšanai, velosatiksmes plānošanai, multimodāla satiksmes mezgla izveidei, u.c. Pateicoties komandas plašajai pieredzei, šādus risinājumus BERERIX var piedāvāt savlaicīgi, precīzi un atbilstoši ES projekta prasībām un izmaksu atbilstības nostādnēm.

BERERIX projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz pat 2021. gada pavasarim, kad sāksies būvniecības darbi. Pirmie sagatavošanas un demontāžas darbi, kā arī atsevišķi būvniecības darbi sākies jau 2020. gada nogalē.

Pilnsabiedrībā BERERIX ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu ceļu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un tuvējās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību - apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher".

Uz augšu