Mersedess, par kuru neko daudz nezina pat Mercedes-Benz
Monstrs uz četriem riteņiem

Mercedes-Benz SL 73 AMG

FOTO: mobile.de

Laikmetā, kad pasauli pārņem kompaktie krosoveri un automobiļi ar viena litra trīs cilindru motoriem, ir patīkami atcerēties, kā bija kādreiz, kad uz patēriņu un kaitīgo izmešu normām neskatījās tik strikti. 

Ja jāiedomājas kāds pagalam nepraktisks pagājušā gadsimta automobilis ar divām sēdvietām, mazu bagāžnieku, klasisko piedziņu un nevajadzīgi lielu motoru, prātā neviļus nāk Dodge Viper - mašīna ar 8 litru V10 dzinēju priekšā un 400 zirgspēkiem. Mūsdienās gan 400 un vairāk zirgspēkus var atrast pat zem Volkswagen Golf motora pārsega, taču toreiz tas bija ārkārtīgi daudz.

Kāds teiks, ka Viper bija tipiski amerikānisks auto, kas ieturēts muskuļauto ražošanas labākajās tradīcijās un apgalvojumam nevarēs nepiekrist. Taču jāsaka, ka arī šaipus Atlantijas okeānam bija automobiļi, kas ne par mata tiesu neatpalika no divvietīgā superauto un to pat pārspēja.

Viens no šādiem spēkratiem bija Mercedes-Benz SL 73 AMG jeb automobilis, par kuru dzirdējis būs retais. Nav arī pārsteigums, jo intriģējošo nosaukumu valkā mazāk nekā 100 braucamie. 

Mercedes-Benz SL 73 AMG ir automobilis, kuru vislabāk raksturo skaitļi. Tie ir 7291, 12, 525 un 750, kas apzīmē motora darba tilpumu, cilindru skaitu, jaudu un maksimālo griezes momentu. Tāpat būtiski norādīt jauna automobiļa cenu, kas 1999.gadā bija 339 000 markas, kas, kā noprotams, bija milzu naudas summa. Pēc vācu AutoBild informācijas šis modelis gan tā arī nekad neparādījās Mercedes-Benz oficiālajās cenu lapās.

Mercedes-Benz SL 73 AMG

FOTO: mobile.de

Lai vai kā, SL 73 AMG būtu jābūt iekārojamam auto. No ārpuses tas gan būtiski neatšķiras no tās ēras SL 500 vai SL 600, bet 18 collu riteņi un hromēta dubultā izpūtēja caurule mūsdienās ir pat ģimenes hečbekiem. Šī auto sāls ir motors un izmantotie apdares materiāli, tai skaitā oglekļa šķiedra, kas atšķirībā mūsdienām pat 20.gadsimta izskaņā bija eksotika.

SL 73 AMG zem motora pārsega atrodas pārbūvēts 6 litru V12 dzinējs, kura darba tilpums palielināts līdz nepilniem 7,3 litriem. Tas dažādās konfigurācijās izmantots arī tādos auto kā Pagani Zonda un Mercedes-Benz CLK GTR, norāda AutoBild. Vairāk nekā divas tonnas smagajam rodsteram no Štutgartes ar šo motoru pietika, lai taisnā ceļa posmā spidometrs tiktu izmantots visā tā iedaļu diapazonā un ar deaktivētu elektronisko ātruma ierobežotāju aizslīdētu garām pēdējai 300 km/h iedaļai.

Mercedes-Benz SL 73 AMG

FOTO: mobile.de

Jāteic gan, ka šim auto, lai cik iekārojams tas arī būtu, ir arī savi trūkumi. Un arī to raksturošanai bez skaitļiem neiztikt. Pirmkārt, tas ir patēriņš. Kā norāda AutoBild, minimums ir 20 litri benzīna uz 100 kilometriem, bet jārēķinās, ka normālos apstākļos tie būs 30 l/100 km. Tas gan ir mazāk nekā septiņiem 1 litra trīs cilindru turbo motoriem, taču tāpat ļoti daudz. Un otrkārt - pieejamos auto var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem. Piemēram, populārajā automobiļu tirdzniecības platformā patlaban atrodas tikai divi SL 73 AMG. No tiem viens atrodas Šveicē un ar nepilnu 35 tūkstošu kilometru nobraukumu maksā 380 000 eiro, bet otrs tiek tirgots Ukrainā. Šis eksemplārs savā mūžā ir pieveicis 139 tūkstošus kilometru un maksā 249 000 eiro. Dārgi, bet jāņem vērā, ka AMG veiktā pārbūve vien maksāja 100 tūkstošus marku, savukārt jauns SL 600 savulaik bija pieejams par 240 tūkstošiem. 

Mercedes-Benz SL 73 AMG

FOTO: mobile.de

Uz augšu