Mazumtirgotāji: Daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves (4)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Lita Krone/LETA

Pēdējo divu nedēļu laikā vairākiem pārtikas produktiem strauji pieaudzis pieprasījums, kas liecina, ka daļa Latvijas iedzīvotāju veido pārtikas rezerves, par pārdošanas datu analīzes secinājumiem pastāstīja mazumtirgotāju pārstāvji.

Patlaban preču deficīts tirgū gan neesot jūtams un mazumtirgotājiem ir pietiekamas rezerves tiem pārtikas produktiem, kuriem pēdējo divu nedēļu laikā strauji pieaudzis pieprasījums, liecina tirgotāju pārstāvju teiktais. 

"Elvi Latvija" komercdirektore Laila Vārtukapteine atklāja, ka februāra beigās, salīdzinot ar pārdošanas apjomiem janvāra beigās, būtiski audzis pieprasījums pēc bakalejas precēm un konservētiem produktiem. "Tā kā šie produkti ir ilgstoši uzglabājami, acīmredzot pircēji vēlas būt droši, ka viņu dzīvesvietā atrodas pietiekami daudz ēdiena, ja gadījumā mājās nāksies pavadīt ilgāku laiku," sacīja Vārtukapteine.

Kā atzīmēja Vārtukapteine, "Elvi" pārdošanas apjomi liecina, ka salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo laika posmu vairāk pērk griķus (+99%), gaļas konservus (+96%), miltus (+57%), makaronus (+49%). Pārējo bakalejas preču pārdošanas daudzums vidēji audzis par 20-30%. Cukuram pārdošanas daudzums februāra beigās audzis par 6%, zivju konservu sortimentā lielākais pieprasījuma pieaugums ir tunča konserviem (+34%), bet pārdošanas apjomu kritums vērojams šprotēm - acīmredzot tās kļuvušas par gardēžu segmenta produktu, ko pērk izsmalcinātu ēdienu gatavošanai, nevis ikdienas patēriņam, skaidroja "Elvi" komercdirektore.

Pēc viņas stāstītā, pārdošanas apjoma pieaugums vērojams arī cita veida konservētajai produkcijai un saldētajām precēm. Vairāk pērk konservētas pupiņas (+53%), konservētas bietes (+32%), nav mainījies konservētas kukurūzas pārdošanas apjoms, bet krities pieprasījums pēc zaļajiem zirnīšiem.

Tāpat Vārtukapteine norādīja, ka preču papildināšana veikalos "Elvi" notiek katru dienu, līdz ar to patlaban nav vērojams kādas preces deficīts - pat ja pircēji izpērk viena ražotāja produktus, veikalos esot atrodami analogi, tādēļ produktu pietiek visiem. Savukārt bakaleja un konservētās preces piegādātas gan no centralizētās "Elvi" loģistikas, gan dažādiem šo produktu izplatītājiem - visās noliktavās ir pietiekoši lieli šo produktu apjomi, tāpēc pagaidām bažām par kādas preces deficītu nav pamata, viņa stāstīja.

"Maxima Latvija" iepirkuma departamenta direktors Edvīns Lakstīgala stāstīja, ka atsevišķos veikalos ir novērots noteiktu produktu lielāks pieprasījums nekā ierasti, tāpēc patlaban pastiprināti seko līdz preču pieprasījuma izmaiņām un mazumtirgotājs palielinājis piegādes apjomus noteiktām preču grupām, kā, piemēram, griķiem, makaroniem, ingveram. 

Viņš skaidroja, ka preču piegāde aizņem noteiktu laiku un noteiktas preču grupas veikalos lielākā apjomā gaidāmas līdz otrdienai.

"Nodrošināt visu ikdienai nepieciešamo patlaban ir mūsu prioritāte. Sagaidām, ka visi tirgus spēlētāji situācijas risināšanā iesaistīsies godprātīgi un līdzīgi kā mēs, nodrošinās zemākās cenas tirgū. Produktu grupās, kur ir novērots lielāks pieprasījums nekā ierasts, meklējam alternatīvas un cieši sadarbojamies ar piegādātājiem," skaidroja Lakstīgala.

"Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala atzīmēja, ka pēdējās dienās "Rimi" veikalos ir pieaudzis pieprasījums pēc graudaugiem, konserviem, sausmaizītēm un citiem produktiem ar ilgu uzglabāšanas termiņu, tomēr visi šie produkti veikalos ir pieejami. 

Viņa atklāja, ka pagājušajās brīvdienās pircēju novērotos tukšākus produktu plauktus "Rimi" veikalos ietekmēja atsevišķu iepriekšminēto produktu zīmolu pieprasījums, kuru veicināja "Tudiš pīp" akcijas piedāvājums. Kā skaidroja Ikala, produktu piedāvājums "Rimi" veikalos tiek veidots atbilstoši pircēju pieprasījumam, tādēļ mazumtirgotājs reaģē uz šī brīža situāciju, veicot papildu pasūtījumus graudaugiem un citiem produktiem ar ilgu uzglabāšanas termiņu. 

Viņa piebilda, ka "Rimi" veikalos pieejamais plašais produktu piedāvājums ļauj pircējiem izvēlēties alternatīvu, ja kādā no veikaliem patlaban nav pieejams pircēja iecienītā zīmola/ražotāja produkts.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu