Vācieši dodas meklēt, kur paliek saražotie VW ID.3, un tos atrod (7)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

ID.3 ir pirmais sērijveidā ražotais Volkswagen automobilis, kura piegādēm jāsākas šogad. Process gan objektīvu iemeslu dēļ kavēsies, un tas, raugoties no šodienas perspektīvas, dīvainā kārtā nav saistīts ar koronavīrusu.

Kompaktais ID.3 ir ne tikai pirmais Volkswagen elektroauto, kas būvēts uz jaunās MEB moduļveida tehnoloģiskās platformas, bet arī pirmais koncerna auto ar savu specifisko operētājsistēmu, un tā gādā ne tikai par mašīnas optimālu darbību, bet arī automobiļa spēju nākotnē atjaunināties, izmantojot mobilā interneta tīklu.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Citiem vārdiem, operētājsistēma ir tas, kas mašīnu noturēs pie dzīvības, taču vēl nav pilnībā nodota lietošanā.

Volkswagen izstrādes vadītājs Frenks Velšs vācu auto motor und sport atklājis, ka no visa programmatūrai atvēlētā laika 50% ir atvēlēti izstrādei un 50% - testiem, un testu fāze ir tā, kas vēl nav pabeigta. 

Kā norāda vācu izdevums savā tīmekļa vietnē, Volkswagen līdz šim saņēmis ap 35 tūkstošiem ID.3 pasūtījumu. Ražošana sākta jau 2019.gada 4.novembrī, bet visi līdz šim izgatavotie auto ir "muļķīši ar tukšām smadzenēm", jo programmatūra tiem tiks uzstādīta vēlāk. 

Mašīnu izlaist no rūpnīcas, kamēr tā ir "dumja", šķiet dīvains gājiens, tomēr Volkswagen norāda, ka šāda prakse autobūvē nav nekas neparasts. Galu galā patērētājam tāpat vienmēr tiek piegādāts nokomplektēts auto. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Lai vai kā, ID.3 tiek ražoti un Volkswagen ir apņēmības pilni neatkāpties no plāna pirmos 1st Edition eksemplārus piegādāt šā gada vasarā. Tas savukārt nozīmē, ka Cvikavas rūpnīcā viss notiek, taču tai pašā laikā rodas jautājums - kur samontētie auto paliek. To centušies noskaidrot Leipcigā bāzētā elektroauto nomas uzņēmuma nextmove darboņi. Iegūstot "slepenu" informāciju saviem informācijas avotiem, nextmove devušes uz Altenburgas lidlauku. Tas atrodas netālu no Leipcigas un ir salīdzinoši tuvu arī ID.3 ražotnei Cvikavā, un tā šķiet, ka pamestās platības - skrejceļam piegulošās asfaltētās zonas un arī apkārtējās pļavas - tiek pārveidotas par tranzīta punktu jeb ID.3 īslaicīgas uzturēšanās zonu.

Google Maps satelītattēlos redzams, ka minētā lidlauka teritorija iepriekš izmantota automobiļu novietošanai
Google Maps satelītattēlos redzams, ka minētā lidlauka teritorija iepriekš izmantota automobiļu novietošanai Foto: Google Maps

Apstaigājot teritoriju, nextmove secināja, ka Altenburgā zem klajas debess automašīnas nestāv, bet uzstādītās, apsildāmās pagaidu būves - teltis ir tukšas. Kādam nolūkam tās uzslietas, oficiāli nav zināms, taču auto motor und sport raksta, ka šeit paredzēts rosīties Volkswagen darboņiem, kuri nodarbosies ar jauno elektroauto programmatūras jautājumu. nextmove tikmēr norāda, ka liels skaits automobiļu vēl pirms neilga laika stāvējuši pļavā, un par to var pārliecināties satelītuzņēmumos. Tagad gan tā ir atbrīvota un Altenburgas tuvējā apkaimē no mašīnām nav ne smakas. Arī cilvēkus lidlauka tuvumā nemana, tikai mežacūkas, taču tuvējā apkaimē ir notikusi rakšana, lai pārliecinātos, ka zemesgabali ir piemēroti liela automobiļu skaita (līdz pat 10 000 eksemplāru) izvietošanai. Pagaidām ID.3 daudzmaz cilvēcīgos apstākļos tiek turēti stāvlaukumos rūpnīcas tuvumā un nosacīti slepenā novietnē pie Raumas (skat.video).

Vai Volkswagen izdosies iekļauties pašu nospraustajos termiņos, redzēsim tuvākajos mēnešos. Katrā ziņā jaunie ID.3 vēl tiks bīdīti šurpu turpu, turklāt kopš video tapšanas ir notikušas būtiskas globāla mēroga izmaiņas, tai skaitā koncerna vadītājs Herberts Dīss paziņojis, ka vairumā Vācijas un Eiropas ražotņu uz divām līdz trīs nedēļām tiks apturēta ražošana. Cik ilga būs pauze patiesībā, precīzi pateikt nevar. Bet, kad tā beigsies, ar Altenburgas lidlauka stāvvietām būs par maz, tādēļ Emdenē tiekot iekārtota vēl viena ID.3 "muļķīšu" novietne. Un tā būšot vēl lielāka. 

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu