Covid-19: Latvijas mediji lūdz valdības palīdzību (10)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Pexels

Latvijas mediji nonākuši finansiāla kraha priekšā. Par to saistībā ar jaunā koronavīrusa Covid-19 izplatīšanās sekām informē vairākas mediju nozares organizācijas. 

Krītoties reklāmu apjomiem un ieņēmumiem, apdraudēta ir žurnālistika. 

Jau drīzumā Latvijas Žurnālistu asociācija plāno saskaitīt zaudējumus un lūgt valdībai spert konkrētus soļus, lai vietējie mediji turpinātu darbu, vēsta TV3 Ziņas. 

Krīzes laikā vietējie mediju patērētāji īpaši daudz interesējas par vietējo saturu, lai saņemtu uzticamu informāciju. Taču situācijā, kad mediju statistikā novērojami pīķi, ārkārtējās situācijas apstākļos strauji krīt reklāmas ieņēmumi. 

Piemēram, TVNET mediju grupas portālos TVNET un "Apollo" informāciju par aktuālo otrdien, 17. martā, meklējuši 436 903 unikālie lietotāji. 

"Mediji šobrīd strādā pastiprinātā režīmā, operatīvi un profesionāli nodrošinot sabiedrības informēšanu par aktuālajiem valdības lēmumiem, drošības pasākumiem un citām ar Covid-19 vīrusu saistītām norisēm Latvijā un pasaulē.

Pārbaudīta un profesionāla informācija no uzticamiem avotiem ir kritiski nepieciešama ārkārtējās situācijas laikā.

Mediju loma šobrīd ir tikpat vitāli svarīga kā mediķu, operatīvo dienestu un citu publiskā sektorā strādājošo iestāžu darbs," norāda mediju organizācijas un lūdz valdību rast iespēju atbalstīt Latvijas Reklāmas asociācijas priekšlikumus situācijas uzlabošanai.

"Lai arī ārēji tas nav novērojams, jo mediji atbilstoši saviem uzdevumiem un pienākumiem pret sabiedrību aktīvi iesaistās mediju sociālās funkcijas nodrošināšanā – turpina informēt un mobilizēt sabiedrību, nodrošinot kā sabiedrība ir informēta par visiem valdības lēmumiem un ārkārtas situācijas nosacījumiem, mediju un reklāmas nozare ir viena no pirmajām, kas piedzīvo krīzi šobrīd. 

Diemžēl, Covid-19 vīrusa izplatības radītā situācija īsā laikā ir devusi nopietnu triecienu Latvijas mediju un reklāmas nozarei.

Mediji un reklāma ir cieši saistītas, jo reklāma veido lielāko mediju ienākumu daļu. Jau marta sākumā parādījās pirmie signāli par vīrusa ietekmi un nozari skāra reklāmas samazināšanās tūrisma, viesmīlības un citos segmentos, kurus tiešā veidā ietekmēja Ķīnas tirgus aizvēršana. 

Kopš ceturtdienas, 12.marta vakara, kad Latvijā tika izsludināts ārkārtas stāvoklis, medijos notiek lavīnveida reklāmas kampaņu atcelšana, kas rada ķēdes reakciju kopumā visā nozarē, kam ir nozīmīga loma komunikācijā ar sabiedrību, realizējot sabiedrības informēšanas un izglītošanas kampaņas un pasākumus.

Esošā situācija jau martā lielākajai daļai mediju nesīs vidēji 35-40% ienākumu kritumu (norādītā amplitūda LRA biedru vidū ir no 25%-70%), bet aprīlī un maijā kritums varētu sasniegt pat līdz 50% un tāda dinamika rada lielus riskus nozares pastāvēšanai.

Nozares lielāko daļu veido mazie un vidējie uzņēmumi, kuru rīcībā nav lieku resursu naudas plūsmas nodrošināšanai, tāpēc šādos apstākļos, lai nodrošinātu uzņēmumu turpmāku darbību, būtu nepieciešams izskatīt iespējamus risinājumus nozares atbalstam. 

Lūdzam atzīt mediju un reklāmas nozari par nozarēm, kuru tieši ietekmējusi šī krīze un iekļaut atbalstāmo nozaru sarakstā, lai šīs nozares varētu pretendēt uz normatīvajos aktos paredzēto valsts aizsardzību noteiktā laika periodā, kamēr notiek situācijas uzlabošanās," vēstulē valdībai min Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. 

Tikmēr Lietuvas prezidents aicinājis valdību krīzes apstākļos atbalstīt medijus, atvēlot tiem daļu ekonomikas glābšanai paredzēto līdzekļu. Lietuvas valdība pirmdien, 16. martā, Lietuvas valdība pirmdien apstiprināja 2,5 miljardu eiro vērtu ekonomikas stimulēšanas plānu, kura nolūks ir mazināt vīrusa izplatīšanās sekas.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu