Covid-19 dēļ puse pasaules skolēnu un studentu neapmeklē mācību iestādes

Tukša mācību klase. Ilustratīvs attēls. FOTO: Ivars Soikāns/LETA

Vairāk nekā 850 miljonu bērnu un jauniešu, kas ir aptuveni puse no visiem pasaules skolēniem un studentiem, sakarā ar koronavīrua izraisītās slimības Covid-19 pandēmiju neapmeklē mācību iestādes, informēja UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas komunikācijas konsultante Kitija Balcare.

Saskaņā ar 18.martā UNESCO apkopotajiem datiem par situāciju izglītībā pasaulē 102 valstīs ir slēgtas visas izglītības iestādes, bet 11 valstīs - iestādes slēgtas atsevišķos reģionos.

Balcere norādīja, ka UNESCO uzsver - masveida skolu slēgšana ir līdz šim nebijis izaicinājums izglītības sistēmām visā pasaulē, un valstis meklē risinājumus, lai nodrošinātu mācību procesu attālināti - no video lekcijām tiešsaistē un interaktīvām IKT platformām līdz izglītības pārraižu translēšanai TV un radio.

Lai atbalstītu dalībvalstis, UNESCO izveidojis Globālo Covid-19 izglītības koalīciju, kurā iesaistījušās gan tādas kompānijas kā "Microsoft" un "Global System for Mobile Communications", gan izglītības eksperti no visas pasaules.

"Šobrīd sarežģīti ir saprast, cik ilgi ārkārtējā situācija turpināsies un kā izglītības sistēmām pielāgoties un nodrošināt nepārtrauktu mācīšanos visiem bērniem un jauniešiem," skaidroja Balcare.

Tāpat turpinās arī regulāra starptautiska sadarbība starp dalībvalstīm situācijas apzināšanai un risinājumu meklēšanai. Tā, piemēram, 10.martā notikušajā ministru un augsta līmeņa ierēdņu videokonferencē, tika izcelti nozīmīgākie šī brīža izaicinājumi, piemēram, mācību pārtraukšana, uzturs, aizsardzība, nevienlīdzīgā piekļuve digitālajiem risinājumiem, bērnu pieskatīšana un citi izaicinājumi.

Jau vēstīts, ka pēc UNESCO aplēsēm to skolēnu skaits, kuriem Covid-19 dēļ liegta iespēja apmeklēt mācību iestādes, pēdējo četru dienu laikā ir palielinājies vismaz divas reizes.

UNESCO norāda, ka valstis cenšas to kompensēt ar apmācību attālināti, izmantojot tiešsaites pakalpojumus un augstāko tehnoloģiju risinājumus. Vairākās valstīs mācību stundas tiek pārraidītas arī televīzijā vai radio.

UNESCO vēsta, ka regulāri sazinās ar valstu izglītības ministriem, lai atrastu labākos risinājumus un noteiktu prioritātes.

No piektdienas līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar koronavīrusa izraisīto slimību Covid-19 izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojošu pasākumu ar mērķi ierobežot vīrusa izplatību.

Piektdien tika nolemts skolās un augstskolās mācības organizēt attālināti, savukārt sestdien notikušajā Krīzes vadības padomes un valdības kopsēdē tika nolemts, ka no 16.marta pirmsskolas izglītības iestādēm un iestādēm, kas nodrošina bērnu uzraudzības pakalpojumu, jānodrošina dežūrgrupu darbība, lai nepieciešamības gadījumā nodrošinātu pirmsskolas pakalpojumu sniegšanu vecākiem, kas paši nevar nodrošināt bērnu pieskatīšanu.

Tāpat tika nolemts, kas neatkarīgi no to apmeklētāju skaita ir aizliegti visi sabiedrībai publiski pieejami svētku, piemiņas, izklaides, kultūras, sporta, atpūtas pasākumi, kas tostarp notiek naktsklubos un diskotēkās, kā arī aizliegtas sapulces, gājieni, piketi un reliģiskās darbības veikšanas pulcējoties.

Tāpat valdība lēma ierobežot neorganizētu pulcēšanos kultūras, izklaides, atpūtas, sporta un reliģisko norišu vietās līdz vairāk nekā 50 cilvēkiem vienlaikus, kā arī lēma par citiem ierobežojumiem.

Uz augšu
Back