COVID-19 ietekmē mainījušies interneta lietotāju paradumi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Unsplash

Covid-19 vīrusa izplatība pasaulē un Latvijā ir ievērojami ietekmējusi interneta lietotāju paradumus - visbiežāk meklētas sejas maskas, dezinfekcijas līdzekļi; vismazākā interese par ceļojumiem un seksu.

Lai noskaidrotu, kā pandēmija ir ietekmējusi interneta lietotāju paradumus Latvijā, digitālā mārketinga aģentūra iMarketings.lv ir izpētījusi meklēšanas pieprasījumu dinamiku Google meklētājā. Pētījums veikts par šā gada diviem pirmajiem mēnešiem – kad situācija Latvijā ar Covid-19 bija sākuma posmā. Veicot pētījumu, tika izmantoti vismaz 300 populārākie meklēšanas atslēgvārdi un veikts to salīdzinājums (februāris pret janvāri).

Straujāko kāpumu Google meklētājā ir piedzīvojuši jau visiem zināmie produkti: sejas maskas (+260%), roku dezinfekcijas līdzekļi (+1312%) un tualetes papīrs (+50%).

Noskaidrots, ka, izmantojot atslēgvārdu "tualetes papīrs", meklēja neliels cilvēku skaits. Var pieļaut, ka Google meklētājā visi interesenti nevarēja atrast īsto produktu par vēlamo cenu, līdz ar to daļa cilvēku mēģināja meklēt alternatīvus variantus. Piemēram, meklējumu skaits atslēgvārdam "gāzmaska" pieauga par 129%.

Analizējot datus, tika novērots, ka jau februārī, kad par vīrusu Latvijā vēl nebija tik liela satraukuma, vairākas nozares izjuta pieprasījuma samazināšanos. No izpētītajiem atslēgvārdiem vislielākais meklējumu samazinājums februārī novērojams ar tūrisma nozari saistītiem atslēgvārdiem. Cilvēki mazāk meklējuši informāciju Google meklētājā pēc tādiem atslēgvārdiem kā "ceļojumi" (-33%), "ceļojumu aģentūra" (-46%), "kolumbs" (-34%), "novatours" (-33%), "aviobiļetes" (-33%), "luxexpress" (-18%).

Bet, neskatoties uz šo samazinājumu, cilvēku interese par ceļojumiem februārī tik un tā saglabājās pietiekami augstā līmenī.

Februārī cilvēkiem vēl bija dalīta attieksme pret izklaidi, līdz ar to meklējumi pēc daudzām atslēgvārdu grupām palika nemainīgi. Piemēram, interese palika nemainīga, meklējot kinoteātrus, muzejus, teātrus un citas kultūras izklaides. Tomēr jau februārī bija dažas kategorijas, kas piedzīvoja intereses kritumu: cilvēki ievērojami mazāk meklēja šādus atslēgvārdus: "līvu akvaparks" (-45%), "jump space" (-18%), "biļešu serviss" (-18%). Taču, mazinoties interesei par publiskām vietām, augusi interese par dabas parkiem, piemēram, "ķemeru nacionālais parks" (+19%).

Meklējumu skaits samazinājās visiem izpētītiem atslēgvārdiem, kas ir saistīti ar tirdzniecības centriem. Piemēram, cilvēku interese samazinājās par "alfa" (-18%), "akropole" (-18%), "spice" (-18%), "riga plaza" (-64%), "mols" (-34%), "stockmann" (-34%). 

Interneta lietotāji Latvijā ziemas mēnešos ir aktīvi interesējušies par tām valstīm, kur sākusies COVID-19 izplatība. Piemēram, februārī būtiski pieauga meklējumi pēc atslēgvārdiem "itālija" (+53%), "ķīna" (+24%).

Pandēmijas laikā cilvēkiem arī samazinājusies vēlme iepazīties gan nopietnām, gan īstermiņa intīmām attiecībām. Meklēšanas pieprasījumu kritumu būtiski piedzīvoja dažādi iepazīšanās portāli. Savukārt interese par portālu "Tinder" palika nemainīga.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu