Tieslietu ministrija informē par laulību, dzimšanas un miršanas faktu reģistrēšanu ārkārtējās situācijas laikā (2)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: EPA/Scanpix

Ārkārtējās situācijas laikā pašvaldību dzimtsarakstu nodaļas klātienē nodrošina dzimšanas un miršanas fakta reģistrāciju, tomēr savu apmeklējumu vēlams pieteikt telefoniski vai pa e-pastu, portālam TVNET pastāstīja Tieslietu ministrijā.

Iesniegumus arhīva jautājumos par atkārtotām civilstāvokļa aktu apliecībām un izziņām dzimtsarakstu nodaļas pieņem elektroniski, izmantojot portālus www.latvija.lv vai www.epakalpojumi.lv.

Iesniegumus laulību reģistrācijai šobrīd var nosūtīt izvēlētajai dzimtsarakstu nodaļai tikai elektroniski, ja iesniegumu par laulības noslēgšanu ar drošu elektronisko parakstu ir parakstījušas abas personas, kas laulību vēlas noslēgt.

Atsevišķas dzimtsarakstu nodaļas arī reģistrē pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas pieteiktās laulības. Ja personas nevēlas iepriekš pieteikto laulību reģistrēt ārkārtējās situācijas laikā, laulības reģistrāciju iespējams pārcelt, vienojoties ar dzimtsarakstu nodaļu par citu laulības noslēgšanas laiku. Jāatzīmē, ka šobrīd drošības apsvērumu dēļ laulību reģistrācija notiek tikai liecinieku klātbūtnē bez viesiem. 

Vienlaikus Tieslietu ministrijas Dzimtsarakstu departaments vēlas vērst uzmanību, ka, ņemot vērā klātienē sniedzamo pakalpojumu ierobežojumus, netiek pieņemti arī jauni vārda, uzvārda vai tautības ieraksta maiņas iesniegumi.

Attiecībā uz jau pieņemtajiem lēmumiem par vārda vai uzvārda maiņu paskaidrojam, ka personai sakarā ar vārda vai uzvārda maiņu būtu maināms personu apliecinošs dokuments. Tomēr, tā kā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde ir pārtraukusi klientu pieņemšanu klātienē, šobrīd nav iespējams saņemt jaunu personu apliecinošu dokumentu sakarā ar vārda vai uzvārda maiņu (arī uzvārda maiņu, noslēdzot laulību).

Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde ir informējusi: ja Latvijas Republikā izsniegtam personu apliecinošam dokumentam ir beidzies derīguma termiņš, tad šis personu apliecinošais dokuments joprojām ir izmantojams personas identificēšanai ārkārtējās situācijas izsludināšanas laikā.

Tieslietu ministrijas Dzimtsarakstu departaments aicina rūpīgi un atbildīgi izvērtēt jebkādu klātienes konsultāciju nepieciešamību un komunikācijā ar dzimtsarakstu nodaļām izmantot elektroniskos saziņas līdzekļus.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu