"Facebook" Latvijā un Igaunijā ievieš faktu pārbaudes programmu (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Pexels

Tīmekļa vietne "Facebook", cīnoties pret dezinformāciju, arī Latvijā un Igaunijā ieviesusi faktu pārbaudes programmu, informēja "Facebook" Sabiedriskās politikas daļas vadītājs Baltijas valstīs un Polijā Jakobs Turovskis.

Viņš norādīja, ka Latvijā un Igaunijā faktu pārbaudes programma ir jaunievedums, kamēr Lietuvā programma paplašināta.

Turovskis informēja, ka programmā iesaistījies Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica" un ziņu portāls "Delfi", pievienojoties līdzšinējam sadarbības partnerim "15min.lt". Visus partnerus ir sertificējis no politiskās ietekmes neatkarīgais Starptautiskais faktu pārbaudes tīkls (International Fact-Checking Network). 

Pēc viņa skaidrotā, kad faktu pārbaudītājs atzīmē, ka stāsts ir nepatiess, tiek būtiski samazināta tā tālāka izplatība "Facebook". "Tas aptur izdomājumu izplatīšanos un samazina to cilvēku skaitu, kuriem tiek attēlotas šīs ziņas.

Arī lapām un domēniem, kas atkārtoti izplata viltus ziņas, tiek samazināta redzamība un tiek liegta iespēja gūt ieņēmumus un reklamēties. Kad ieraksts tiek atzīmēts kā nepatiess, mēs brīdinām cilvēkus, kas to redz vai ar to cenšas dalīties, ka šis ieraksts ir atzīmēts kā nepatiess," klāstīja Turovskis.

Viņš piebilda, ka programma ieviesta pēc "Facebook" trīsdaļīgās stratēģijas, kuras mērķis ir uzlabot ziņu joslā attēloto stāstu kvalitāti un patiesumu, un kurā "Facebook" dzēš kopienas standartiem vai reklāmu noteikumiem neatbilstošus kontus un saturu, samazina viltus ziņu un neīsta satura, piemēram, klikšķēsmas izplatību, kā arī informē cilvēkus, sniedzot vairāk informācijas par viņiem redzamajiem ierakstiem.

"Šobrīd mums ir vairāk nekā 55 partneri, kas pārbauda saturā minētos faktus vairāk nekā 45 valodās visā pasaulē, un mēs turpinām ieguldīt iespējās, kas ļautu paplašināt šīs darbības," atzīmēja Turovskis.

Pērnā gada vidū "Re:Baltica" atklāja faktu pārbaudes un sociālo tīklu pētniecības sadaļu "Re:Check". Tās mērķis ir regulāri pārbaudīt un atspēkot tradicionālajos un sociālajos medijos izplatīto dezinformāciju.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu