Rīgā tomēr plāno uz laiku atcelt braukšanas atlaides lielākajai daļai sabiedrības grupu

FOTO: Edijs Pālens / LETA LETA

Rīgas domē patlaban tiek izstrādāts rīkojums, kas paredz uz ārkārtas situācijas laiku atcelt braukšanas atlaides lielākajai daļai sabiedrības grupu, noskaidroja aģentūra LETA.

Ņemot vērā Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) rīkojumu un ieteikumus vīrusa izplatības ierobežošanai transportā, kā arī salīdzinoši lielu pasažieru plūsmu situācijā, kad cilvēkiem ir fiziski jādistancējas, pašvaldības pagaidu administratori uzdevuši atcelt pasažieru braukšanas maksas atvieglojumus visiem, kam iepriekš tika piešķirta 100% atlaide, izņemot cilvēkus ar invaliditāti. Tas nozīmē, ka atlaides tiks atceltas arī pensionāriem un skolēniem.

Tāpat uzdots atcelt atvieglojumus pasažieriem, kam ir piešķirta 50% atlaide, izņemot veselības aprūpes un sociāliem darbiniekiem. Veselības nozarei un tās speciālistiem šobrīd ir vitāli svarīga nozīmē, tādēļ "Rīgas satiksmei" uzdots šiem pasažieriem uz ārkārtējas situācijas laiku nodrošināt 100% braukšanas maksas atvieglojumus.

Lēmumu šajā jautājumā plānots pieņemts administrācijas ārkārtas sēdē šodien.

Jau vēstīts, ka līdz 14.aprīlim Latvijā saistībā ar Covid-19 vīrusu izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu.

Satiksmes ministrs aicinājis pašvaldības atbildīgi izvērtēt iespēju atteikties no braukšanas maksas atvieglojumu piemērošanas - īpaši tāpēc, lai mazinātu vīrusa apdraudētākās grupas, piemēram, senioru, inficēšanās iespējas.

Vēl trešdien Rīgas pagaidu administrācijas vadītājs Edvīns Balševics intervijā Latvijas Radio sacīja, ka Covid-19 ārkārtas situācijas laikā Rīgā nav plānots atteikties no braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā, jo, piemēram, pensionāri ir viena no mazāk nodrošinātajām sabiedrības grupām, tāpēc nevajadzētu ierobežot viņu iespējas nokļūt veikalos, aptiekās u.tml.

Vēlāk Balševics uzdeva pilsētas izpilddirektoram Jurim Radzevičam un pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdei nekavējoties nodrošināt piemērotu sabiedriskā transporta kustības biežumu atbilstoši epidemioloģiskai situācijai valstī.

Uz augšu