Iekāpjot faktiski jebkurā vieglajā jaunākās paaudzes Peugeot automobilī, ir skaidrs, ka apaļa stūre ir pagātne. Bet, ja notiks pēc BMW prāta, tad pagātne būs arī stūre ar nemainīgu formu.
BMW izgudrojuši stūri, kas maina formu
Stūre, kas braukšanas laikā no apaļas kļūst par ovālu un pretēji, ir nepieciešama, lai vadītāju informētu, kad mašīnā autonomās braukšanas režīms ir aktīvs un kad viņam pašam jāņem groži savās rokās. Šādas stūres patenta dokumentus atklājis britu AutoExpress.
Kā vēsta Motor.ru, Minhenes kompāniju uz šādas vadības iekārtas izstrādāšanu pamudināja Stenfordas universitātes 2017.gada pētījums, kurā zinātnieki pētīja atšķirīgas autonomās braukšanas sistēmas un to mijiedarbošanos ar cilvēku. Vienā gadījumā vadītājs par autopilota aktivizēšanos tika informēts ar izmaiņām stūres ģeometrijā, bet otrā gadījumā ar tradicionālajiem gaismas signāliem jeb lampiņām.
Izrādījās, ka stūres transformēšanās ir daudz efektīvāka informēšanas metode nekā vizuāli brīdinājumi instrumentu panelī. Un šis apstāklis var būt kritisks ārkārtas situācijās, kad vadītājam nekavējoties jāpārņem mašīnas vadība. Tad ar lampiņas iedegšanos vien var būt par maz.
Kad mainīgā stūre nonāks līdz sērijveida ražošanai, grūti teikt. Visticamāk, tas nenotiks ne šogad, ne nākamgad, taču drīz, kad autonomās braukšanas sistēmas būs kļuvušas patstāvīgākas nekā tās ir šobrīd, jo drīzāk rada satraukumu, nekā atvieglo braukšanu.