Mercedes-AMG nodaļa ražos iekārtas koronavīrusa pacientu elpināšanai

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Londonas Universitātes koledžas un Mercedes-AMG F-1 komandas izstrādātā elpošanas palīgierīce
Londonas Universitātes koledžas un Mercedes-AMG F-1 komandas izstrādātā elpošanas palīgierīce Foto: AFP/SCANPIX

Mazāk nekā nedēļas laikā ir radīta elpošanas palīgierīce, kas var palīdzēt koronavīrusa pacientiem intensīvajā terapijā.

Tā kā Formula 1 sezona aizvien nav sākusies, un kādreizējais čempionāta organizētājs Bērnijs Eklstouns pat prognozē, ka šo gadu nāksies izlaist pavisam, vismaz viena komanda savas zināšanas un resursus daļēji ieguldījusi Covid-19 vīrusa izraisīto seku likvidēšanā. Nu, ja ne likvidēšanā, tad vismaz dara, ko var, lai saslimušajiem atlabšana būtu vieglāka.

Proti, Londonas Universitātes koledža (UCL) sadarbībā ar mediķiem no UCL slimnīcas un Mercedes F-1 komandas inženieriem ir attīstījuši ierīci, kas plaušām pievada skābekli bez atsevišķa ventilatora. 

Kā ziņo britu raidsabiedrība BBC, analogas iekārtas, kuras ar spiedienu nodrošina nepārtrauktu gaisa pieplūdumu plaušās, ārstniecības iestādēs jau iepriekš lietotas Ķīnā un Itālijā, taču Covid-19 pandēmijas dēļ ir radies to deficīts.

UCL un Mercedes F-1 savas iekārtas attīstīja, izmantojot apgrieztās inženierijas metodi - ņemot paraugu, kuru neaizsargā patenti, un to dažādos veidos uzlabojot, kā arī pielāgojot ražošanai lielā apjomā.

Patlaban 40 jaunās ierīces ir nodotas UCL slimnīcai un vēl trim citām slimnīcām Londonā. Ja to izmēģinājumi dos vēlamo rezultātu, tad varētu sākties to ražošana masveidā. Mercedes-AMG High Performance Powertrains, kas nodarbojas ar Formula 1 bolīdu motoru ražošanu, varētu izgatavot līdz pat tūkstotim šādu ierīču dienā. Ražošanu varētu sākt nedēļas laikā.

Kompānijas apvienojas, lai ražotu ventilēšanas sistēmas

Tikmēr rūpniecības, tehnoloģiju un inženierijas firmu konsorcijs ir apņēmības pilns izpildīt Lielbritānijas valdības pasūtījumu un izgatavot vairāk nekā 10 000 medicīniskos ventilatorus.

Konsorcijā ietilpst tādas kompānijas kā Airbus, BAE Systems, Ford, Rolls-Royce un Siemens.

Tās ražošanu varētu sākt aprīļa otrajā nedēļā. Jāteic gan, ka medicīniskie ventilatori ir invazīva metode, jo ietver skābekļa pievades caurules ievietošanu elpceļos, kamēr UCL un Mercedes F-1 iekārta gaisu plaušās ievada ar spiedienu, un tās visu laiku ir "atvērtas".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu