Deviņi padomi, kā krīzes laikā vadīt komandu attālināti

Ilustratīvs foto

FOTO: Pixabay

"Printful" mārketinga vadītāja un Latvijas handbola izlases vārtsarga Raita Puriņa sporta inventārs šobrīd atpūšas. Treniņi un sacensības kādu laiku nenotiek, taču darbs "Printful" turpinās. "Draugiem Group" piedāvā iepazīties ar Raita padomiem, kā krīzes laikā vadīt komandu attālināti.

Puriņš "Printful" vada 50 cilvēku mārketinga komandu ar darbiniekiem Latvijā, divās ASV pilsētās un Barselonā. Tā ir viena no lielākajam mārketinga komandām Latvijā.

"Uzskatu, ka nav nozīmes, vai strādā no biroja vai mājām (izņemot handbolā) – galvenais ir atrast uzticamus komandas biedrus," saka Puriņš.

Pirmais padoms – izveido labu komandu.

"Mikromenedžments nav mans darba stils – uzskatu, ka viens no maniem galvenajiem uzdevumiem ir sniegt padomus un atbalstu. Tiem, kas strādā manā komandā, jāprot strādāt patstāvīgi un ar iniciatīvu," norāda Puriņš.

Otrais padoms – strādā ar mērķi.

Katram komandas biedram jānosaka mērķi vismaz sešiem mēnešiem. Tas nozīmē, ka visi zina, kas jādara un izmanto laiku lietderīgi.

Trešais padoms – netērē laiku.

Strādājot vairākās laika joslās, nedrīkst zaudēt tempu. Piemēram, ievērojam noteikumu, ka uz e-pastiem jāatbild 24 stundu laikā. Atbilde “atbildēšu pēc divām dienām” arī ir atbilde – jebkas ir labāk par klusumu. Nedēļas beigās no katra komandas biedra var saņemt atskaiti brīvā formā par aizvadītās nedēļas aktualitātēm, pārdomām un prioritātēm nākamajai nedēļai.

Ceturtais padoms – nodrošini ērtu darba vidi.

"Lai attālinātā režīmā neciestu darba kvalitāte, darba aprīkojumam mājās jābūt gandrīz identiskam ierastajai darba videi ofisā. Atkarībā no amata specifikas, kolēģiem nodrošinām ne tikai datortehniku, bet arī ar datorkrēslus, austiņas un papildu ekrānus," stāsta Puriņš.

Piektais padoms – uzturi komunikāciju.

Puriņš novērtēju, ka komanda ir vienojusies, kādus rīkus lietot video zvaniem, sarakstēm un dokumentu veidošanai. Tāpat viņa vadītā komanda mēģina pieturēties pie tās pašas darba kārtības, kāda bijusi birojā: regulāras “tikšanās”, diskusijas par prioritātēm un kolēģu informēšana par jaunumiem.

Sestais padoms – sniedz atgriezenisko saiti.

Saziņa vairs nav tik spontāna, kā agrāk un tajā ir krietni mazāk neverbālās komunikācijas – neatrodamies vairs vienā telpā un video zvani mēdz kļūt par audio zvaniem. "Cenšos runāt pēc iespējas nepārprotamāk un sniegt pārdomātus komentārus gan par to, ko kolēģi izdarījuši labi, gan par to, ko būtu jāuzlabo," stāsta Puriņš.

Septītais padoms – sanāciet kopā.

Birojā vai attālināti, var ieteikt reizi 3-6 mēnešos rīkot kopsapulci, lai komanda iedvesmotos no sasniegumiem un iepazītos ar plāniem. "Mārketinga kopsapulcēs runāju gan es, gan citi komandas pārstāvji. Spēcīga "Printful" tradīcija ir lielās ceturkšņa sapulces. Tajās uzstājas pārstāvji no visa uzņēmuma un izmanto iespēju vēlreiz paslavēt kolēģus par padarīto," saka Puriņš.

Astotais padoms – nepazūdi.

"Nevēlos, lai komandai būtu uz mani jāgaida, risinot problēmas un pieņemot lēmumus, sevišķi tagad. Tāpēc gandrīz vienmēr esmu pieejams arī vakaros – līdz plkst. 21.00 pēc Latvijas laika."

Devītais (zelta) padoms – atpūtieties un pajokojiet.

Tagad kā nekad ir svarīgi atrast komandai laiku, lai atvilktu elpu un papriecātos. "Mēs organizējam attālinātas kafijas pauzes un spēļu vakarus, kā arī sūtām viens otram bildes no mūsu jaunās darba vides ar ģimeni, istabas biedriem un četrkājainajiem draugiem. Lai arī digitāla, tā tomēr ir enerģijas un pozitīvu emociju apmaiņa, kas uzlabo garastāvokli," uzsver Puriņš.

"Printful" mārketinga vadītājs norāda, ka šīs atziņas jau kļūst par ikdienu gandrīz visur, kur notiek attālināts komandas darbs. "Nezinu, cik drīz atgriezīsimies pie ierastā darba ritma, bet zinu, ka tas atkarīgs no tā, kā spēsim sadarboties un sekot medicīnas profesionāļu norādījumiem," noslēdz Puriņš.

Uz augšu
Back