NEPLP izsludina konkursu par ziņu un informatīvi analītisku raidījumu veidošanu komerctelevīzijās un radio

NEPLP

FOTO: LETA

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) izsludinājusi pirmo no četriem konkursiem par ziņu, informatīvi analītisko un pētniecisko raidījumu veidošanu un izplatīšanu komerciālajos nacionālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos - televīzijās un radio, informēja padomē.

Konkurss izsludināts, reaģējot uz valdības lēmumu par līdzekļu piešķīrumu mediju atbalstam krīzes situācijā un uzklausot sabiedrības viedokli.

Konkursa finansējums ir 500 000 eiro. Tā iezīmētais sadalījums, kurš gan var tikt mainīts, ņemot vērā projektu kvalitāti, ir 350 000 eiro telekanāliem un 150 000 eiro radiostacijām.

Finansējumu veido daļa no viena miljona eiro, kas piešķirts NEPLP sabiedriskā pasūtījuma īstenošanai komerciālajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos.

NEPLP loceklis Jānis Eglītis skaidro, ka konkursa mērķis ir atbalstīt TV un radio auditorijās lielu popularitāti iemantojušo ziņu, informatīvi analītisko un pētniecisko raidījumu veidošanas turpināšanu, tādējādi nodrošinot, ka sabiedrība turpina saņemt daudzveidīgu un kvalitatīvu saturu, tai skaitā par Covid-19 krīzes pārvarēšanu.

"Ne mazāk būtiski ir nodrošināt kvalitatīvas žurnālistikas pastāvēšanu un pieejamību, kā arī stiprināt satura veidotāju sociālas garantijas," norādīja Eglītis, piebilstot, ka atvērt konkursa pieteikumus un tos izvērtēt NEPLP plāno jau nākamajā nedēļā, lai krīzes situācijā mediji pēc iespējas ātrāk saņemtu atbalstu savas darbības turpināšanai.

Lēmums sākt valsts atbalsta programmu tieši ar ziņu radījumiem paredzēta finansējuma sadali pieņemts, ņemot vēra NEPLP Sabiedriski konsultatīvās padomes ieteikumu, ka ārkārtējos apstākļos primāri jāatbalsta ziņu, informatīvais, pētnieciskais un izglītojošais saturs, kurš ir visdārgākais, tāpēc arī šim mērķim nolemts virzīt lielāko daļu no piešķirtā finansējuma.

Nākamajā nedēļā paredzēts izsludināt līdzīgu konkursu par ziņu, informatīvi analītisko un pētniecisko raidījumu veidošanu un izplatīšanu komerciālajos reģionālajos un vietējos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos. Tajā paredzēts atbalstīt arī mazākumtautībām un diasporai paredzētu raidījumus.

Tiks organizēti arī konkursi par atbalstu informatīvi izklaidējošiem, sporta un kultūras raidījumiem.

NEPLP uzsver, ka konkursa uzvarētāji tiks izraudzīti, ņemot vērā caurspīdīgus kritērijus, vērtējot TV un radio raidījumu žurnālistikas kvalitāti, mērķauditorijas sasniedzamību un mediju uzņēmumu sociālo atbildību, kā arī reklāmas ieņēmumu krituma apmēru.

Uz augšu