Pandēmija likusi pārtikas uzņēmumiem digitalizēties; tirgū parādījušies jauni spēlētāji

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Zane Bitere / LETA

Lai arī uzņēmēju un vadītāju emocionālās aptaujas rezultāti uzrāda ļoti negatīvas tendences, saskaņā ar e-komercijas nozares ekspertu pausto krīze pavērusi iespējas biznesa attīstībai atsevišķās nozarēs, turklāt vairāki lielāki un mazi uzņēmēji šīs iespējas nav laiduši garām.

Piemēram, ir sācis darboties jauns pārtikas veikals internetā "Deliv.lv", kas met izaicinājumu lielajiem spēlētājiem un ir viens no diviem piegādātājiem Latvijā, kas pārtiku nogādā ne tikai pie pircējiem Rīgā, bet arī Latvijas novados.

Nozares pārmaiņa – e-komercija un piegādes

Saskaņā ar e-komercijas ekspertu pausto, daudz kas ir atkarīgs no uzņēmumu spējas ātri reaģēt un pielāgoties jaunajai situācijai.

“Mēs redzam, cik operatīvi uzņēmumi pandēmijas laikā var digitalizēties un pielāgoties situācijai. Uzņēmuma lielumam vairs nav nozīmes. Mazie, vidējie un lielie uzņēmumi ar vienādu ātrumu atrisina piegādes jautājumus un cenšas tikpat operatīvi veidot savus interneta veikalus. Labā ziņa ir tā, ka vairākiem tas sanāk,” stāsta doktors mārketingā un "iMarketings.lv" digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins.

Patlaban, neskatoties uz pandēmijas radīto patērētāju un uzņēmumu vadītāju pieprasījumu, kā arī negatīvajām izmaiņām darba tirgū un pirktspēju, patlaban tomēr uzņēmumiem, kas gatavi ātri un efektīvi pielāgoties jaunajai situācijai, atsevišķās nozarēs ir iespējas izaugsmei. Viena no tādām nozarēm ir, piemēram, pārtikas piegāde internetā, norāda Volvenkins.

“Šobrīd pārtikas pirkumiem internetā pieprasījums pārsniedz piedāvājumu. Lielo tirgus spēlētāju kapacitāte nav pietiekoša. Tāpēc COVID-19 laikā gandrīz vienīgā konkurences priekšrocība būs piegādes ātrums. Kurš piegādās ātrāk, tas uzvarēs, un tā ir lieliska iespēja jauniem uzņēmējiem. Kaut gan šī priekšrocība dominējoša būs tikai neilgu laiku (daži mēneši). Pēc tam spēkā būs parastie ietekmējošie faktori: piegādāto produktu kvalitāte (nedrīkst būt  veci dārzeņi, sasistas olas, derīguma termiņam nav jābeidzas rīt utt.), mājaslapas ērta lietojamība un digitālā mārketinga augsts izmantošanas līmenis, lai veicinātu atkārtotus pirkumus.”

Pārtikas nozarē – svarīgi piegādāt ātri un visā Latvijā

Patlaban jaunpienācējs pārtikas piegādei Latvijas tirgū, kas sācis pārtikas piegādi tieši ārkārtas situācijas laikā, ir mazais uzņēmums “Deliv.lv”. Uzņēmums ir viens no diviem nozares spēlētājiem, ieskaitot pieredzes bagātus pārtikas tirgus dalībniekus, kas pārtikas piegādes veic visā Latvijā.

“"Deliv.lv" darbību sāka pirms aptuveni mēneša - sākām ar pārtikas piegādi Rīgā, taču, sekojot pieprasījumam, ļoti ātri sapratām, ka patlaban vislabāk tirgū spēsim konkurēt ar to, kur ir brīvas nišas – piegādes Latvijas novados. Patlaban lielāko daļu piegāžu veicam tieši uz novadiem – visnaskākie pasūtītāji ir Latgalē un Vidzemē. "Deliv.lv" paciņas ir aizceļojušas uz Liepāju, Daugavpili, Salacgrīvu, Valmieru, Priekuļiem, Api, Rēzeknes novadu u.c.,” stāsta "Deliv.lv" vadītājs Rolands Dzenis.

Runājot par svarīgiem aspektiem, lai spētu konkurēt ar citiem piegādātājiem, Rolands Dzenis akcentē piegādes ātrumu, paužot, ka patlaban "Deliv.lv" piegāde Latvijā notiek jau nākamajā dienā, bet Rīgā pārtikas piegādes iespējamas arī tajā pašā dienā. Tāpat pārtikas piegāde lielākiem pasūtījumiem notiek bez maksas (Rīgā – ja pasūtījums ir virs 35 eiro, Latvijā – ja pasūtījums ir virs 50 eiro).

“Sākot darbību šajā laikā, apzināmies, ka krīzes apstākļi mums nodrošina gan izaicinājumus, gan priekšrocības. Tas, ko novērojam, - daudzi uzņēmēji ir vairāk atvērti sadarbībām, jaunu biznesa saišu veidošanai. Ceram, ka šis pozitīvais aspekts saglabāsies,” pauž pārtikas veikala vadītājs Dzenis.

Uzņēmumu reģistra pieejamā statistika liecina, ka pēdējā mēneša laikā (no 14. marta līdz 9. aprīlim) Latvijā ir reģistrēti 534 jauni uzņēmumi, savukārt no reģistra izslēgti 598 uzņēmumi. Negatīva reģistrācijas/izslēgšanas līkne vērojama marta vidū, taču aprīļa sākumā atkal reģistrēto uzņēmumu skaits ir lielāks nekā izslēgto uzņēmumu skaits.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu