5.sērija ar trim elektromotoriem un citi jaunumi no BMW

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
BMW iNEXT, BMW iX3 un BMW i4
BMW iNEXT, BMW iX3 un BMW i4 Foto: BMW

Nav šaubu, ka koronavīruss ir ieviesis korekcijas ne tikai mūsu ikdienā, bet arī autoražotāju plānos, tai skaitā BMW stratēģijā, kas attiecas uz elektromobiļu klāsta paplašināšanu tuvākajos gados.

Elektriskais i3 un hibridizētais i8 bija tikai sākums, jo jau no šā gada BMW modeļu klāsta elektrifikācijā sāksies otrā fāze. Un tā jau 2020.gadā modeļu klāstam piebiedrosies iX3 jeb X3 elektriskā versija, bet 2021.gadā sekos vidējās klases i4, kā arī konceptuālā automobiļa iNext sērijveida versija i5.

BMW iNEXT
BMW iNEXT Foto: BMW

Ar šiem trim modeļiem gan nekas nebeigsies, atsaucoties uz publikāciju Vācijas lietišķajā laikrakstā Handelsblatt, raksta auto motor und sport. Jau 2022.gadā tirdzniecības salonos būtu jānonāk elektriskai 7.sērijai, kā arī 5.sērijas elektromobilim.

Tik strauju modeļu klāsta izvēršanu zaļās enerģijas patēriņa virzienā nodrošina izmantotā CLAR tehnoloģiskā platforma, kas bez lieliem pūliņiem ļauj miksēt visus populārākos piedziņas veidus. Tā arī būs iespēja perspektīvā ātri pārslēgties no tradicionālo iekšdedzes dzinēja auto ražošanas uz elektromobiļiem, kad pieprasījums pēc tiem kāps. Tam vajadzētu notikt drīz, jo Handelsblatt lēš, ka jau 2025.gadā katrs trešais jaunais BMW brauks elektriski.

BMW iNEXT
BMW iNEXT Foto: BMW

Viens no svarīgākajiem elektroauto raksturlielumiem ir gaitas rezerve. Šajā jomā BMW plāno piedāvāt izvēles iespējas dažādām vajadzībām dažādās cenu kategorijās, jo arī baterijas ir moduļveida un tās var kombinēt pēc nepieciešamības. 5. un 7.sērijas modeļos tiek runāts par vairāk nekā 80 kilovatstundām enerģijas, savukārt i5 pat par 110 kWh, ar ko teorētiski pietiek, lai nobrauktu 700 km.

BMW iNEXT
BMW iNEXT Foto: BMW

Piedziņas formātu lauciņā aizvien priekšroka būs klasiskajai. Tā iX3 uz aizmugurējās ass vieta paredzēta elektromotoram ar 272 ZS un 400 Nm. Bet sportiskā i4 jaudas rādītājs varētu būt pat 530 ZS. Daudz, taču 5.sērijas elektriskā versija varētu būt vēl par nepilniem 200 ZS spēcīgāka, jo, kā raksta auto motor und sport, BMW patlaban testējot eksemplāru ar trim iX3 elektromotoriem. Tie kopā attīsta ap 720 ZS un 1150 Nm, un mašīnai, kas sver divarpus tonnas, nodrošina paātrinājumu līdz simtam mazāk nekā trīs sekundēs.  

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu