Asociācija: Akcīzes nodokļa likme degvielai Latvijā jāpielīdzina Lietuvas likmēm (2)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Edijs Pālens / LETA

 Latvijā ir nepieciešams vienādot akcīzes nodokļa likmes degvielai ar Lietuvas likmēm, lai varētu konkurēt ar kaimiņvalsts degvielas tirgu, aģentūrai LETA norādīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektore Ieva Ligere.

Viņa pauda, ka pērn degvielas realizācijas apmēri Latvijā salīdzinājumā ar 2018.gadu pieauga vien par 0,1% (2018.gadā - par 1,2%), savukārt Lietuvā dīzeļdegvielas realizācijā pieaugums bija par 5%, bet benzīnam - par 9%.

Ligere arī atzīmēja, ka Latvijā īstenotā akcīzes nodokļa politika veicina uzņēmumu un iedzīvotāju interesi par degvielas iegādi Lietuvā. Jau 2018.gadā, kad tika paaugstināta akcīzes nodokļa likme degvielai, daļa komersantu un privātpersonu pierobežā izvēlējās uzpildīties Lietuvā, nevis Latvijā.

Viņa skaidroja, ka Latvijā nodokļu slogs degvielai, kuras cena ir eiro litrā, veido vairāk nekā 60% no degvielas gala cenas degvielas uzpildes stacijās. No 2020.gada 1.janvāra benzīnam akcīzes nodoklis ir 0,509 eiro litrā, savukārt dīzeļdegvielai - 0,414 eiro litrā. Lietuvā šīs likmes ir par četriem centiem litrā zemākas.

Ja līdz šim starpvalstu konkurencē zaudējām Lietuvai, tad no 1.maija vai no brīža, kad atkal būs atvērtas robežas, Latvija zaudē arī Igaunijai, uzsvēra Ligere, skaidrojot, ka Igaunijas parlaments lēmis no 1.maija samazināt akcīzes nodokļa likmi dīzeļdegvielai par 12 centiem litrā, tā likmi vienādojot ar Lietuvu.

"Tas nozīmē, ja līdz šim Igaunijas iedzīvotāji pierobežā izvēlējās uzpildīties Latvijā, tad tas mainīsies un Latvijas iedzīvotāji brauks pildīties uz Igauniju," pauda Ligere.

Viņa norādīja, ka līdz ar akcīzes nodokļa palielināšanu Latvijā no šā gada 1.janvāra benzīna realizācija pirmajos divos mēnešos kritusies par 5,2%, bet dīzeļdegvielas - par 9,2%.

"Skaitļi rāda, ka ir nepieciešams rīkoties un akcīzi samazināt vismaz līdz Lietuvas likmēm, ja gribam operatīvi atgūties pēc Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes. Ja to nedarīsim, tad lietuvieši un igauņi būs mums soli priekšā, mēs zaudēsim vēl lielāku savu tirgus daļu par labu kaimiņvalstīm, kā arī kavēsim atgūšanos pēc Covid-19," norādīja Ligere.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas biedri ir lielākie degvielas tirgotāji "Neste Latvija" un "Circle K Latvia", kā arī "Viada Baltija", "Astarte-nafta, "East-West Transit", "Orlen Latvija" u.c.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu