Milāna pēc Covid-19 mainīsies: ielas kļūs draudzīgākas gājējiem un velosipēdistiem (1)

TVNET/The Guardian
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: SIPA/Scanpix

Milānā šovasar plānotas pamatīgas pārmaiņas - vairākas ielas tiks pārveidotas, daļu brauktuves atvēlot gājējiem un velosipēdistiem, vēsta "The Guardian".

Lombardijas reģions Ziemeļitālijā ir viens no piesārņotākajiem Eiropā, turklāt to īpaši smagi skāris Covid-19 uzliesmojums. Ierobežojumu dēļ ievērojami samazinājusies autosatiksme un līdz ar to - arī piesārņojuma līmenis. Milānas pašvaldība iecerējusi pēc ierobežojumu atcelšanas samazināt privātā un sabiedriskā transporta kustību.

Vasaras laikā plānots pārveidot ielas 35 kilometru garumā. Otrdien izziņotais "Strade Aperte" plāns paredz, ka tiks izveidotas pagaidu velojoslas, kā arī plašākas ietves. Tiks noteikts ātruma ierobežojums 30 km/h.

"Mēs gadiem ilgi esam strādājuši pie tā, lai samazinātu automašīnu lietošanu. Ja visi brauc mašīnās, tad nepaliek vietas cilvēkiem, kustībai un tirdzniecībai ārpus veikalu telpām," norāda Milānas mēra vietnieks Marko Granelli.

"Protams, mēs gribam atvērt ekonomiku. Taču uzskatām, ka tas jādara uz citiem pamatiem nekā pirms tam. Mums jāiztēlojas Milāna jaunā situācijā. Mums jāsagatavojas. Svarīgi aizstāvēt pat nelielu ekonomikas daļu - atbalstīt bārus, amatniekus un restorānus. Kad [Covid-19 uzliesmojums] beigsies, pilsētām ar tādu ekonomiku būs priekšrocība. Milāna vēlas būt šajā kategorijā."

Milānā dzīvo 1,4 miljoni cilvēku. 55% no tiem nokļūšanai uz darbu izmanto sabiedrisko transportu. Taču Milāna ir samērā neliela - vidējais ceļš uz darbu ir mazāks nekā četri kilometri. Tas nozīmē, ka daudzi varētu sabiedrisko transportu iemainīt, piemēram, pret velosipēdu.

Plāna īstenošanu jau maijā varētu sākt ar "Corso Buenos Aires" - vienu no Milānas lielākajām iepirkšanās ielām. Tur plānots izveidot jaunu veloceliņu un paplašināt ietvi.

Citviet plānotos remontdarbus plānots pabeigt līdz vasaras beigām.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu