Pandēmijas laikā pieaugusi iepazīšanās lietotņu un spēļu popularitāte

FOTO: AFP / Scanpix

Pandēmijā būtisku pieaugumu piedzīvojušas iepazīšanās lietotnes un spēles, liecina mobilo sakaru operatora "Bite Latvija" apkopotie dati.

Dati liecina, ka no 13.marta par 56% pieaudzis "Xbox" platformas spēļu lietojums tiešsaistē, savukārt iepazīšanās mobilās lietotnes "Tinder" lietojums palielinājies par aptuveni 45%, salīdzinot ar mēnesi pirms ārkārtējās situācijas ieviešanas.

Vienlaikus dati liecina, ka līdzīgā periodā par 85% palielinājies arī pieprasījums pēc "Xbox" spēļu konsolēm.

"Bite Latvija" sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Una Ahuna-Ozola norādīja, ka patlaban Latvijas iedzīvotāji daudz laika pavada mājās un brīvos brīžos aizvien vēlas atpūtināt prātu, kā arī novērst uzmanību no satraucošajām ziņām. Ņemot vērā, ka lielākā daļa izklaides vietu ir slēgtas, atcelti dažādi pasākumi un cilvēki sociāli distancējas, viņa atzīmēja, ka šajā laikā izklaides un iespējas satikties meklētas digitālajā vidē. Piemēram, populāras kļuvušas tiešsaistes ballītes, konferences un koncerti. 

"Laikā, kad jāievēro "2+2" likums, cilvēki var just socializācijas un izklaides iespēju trūkumu. Lai to kompensētu, talkā tiek ņemtas modernās tehnoloģijas un interneta iespējas. To apliecina ne tikai konkrētu mobilo lietotņu pieprasījuma pieaugums, bet arī datu patēriņš. Šobrīd darba dienās tiek izmantots tāds pats datu apjoms kā brīvdienās pirms ārkārtējās situācijas ieviešanas, kamēr šā brīža brīvdienu datu patēriņš palicis teju nemainīgs," viņa atklāja.

Savukārt, lai gan varētu šķist, ka cilvēki brīvo laiku tagad vairāk pavada sociālajos tīklos, "Facebook", "Instagram", "Twitter" lietotņu patēriņš, salīdzinot ar citām mobilajām lietotnēm, pieaudzis mazāk. Sociālos tīklus iedzīvotāji biežāk aizstāj ar spēlēm un iepazīšanos internetā, stāstīja Ahuna-Ozola.

Viņa papildināja, ka "Facebook" lietojums audzis par nepilniem 20%, "Twitter" - 16%, bet "Instagram" - aptuveni par 8%.

Ka atzīmēja Ahuna-Ozola, veselības krīzes laikā novērots, ka mazāk lietotas arī mūzikas straumēšanas mobilās lietotnes. Piemēram, "Spotify" tiek izmantota par aptuveni 15% mazāk, bet "Deezer" - pat par 66% mazāk. "Iespējams, šo mobilo lietotņu popularitātes kritums saistāms ar to, ka cilvēki tās visbiežāk lieto, dodoties uz darbu, skolu sabiedriskajā transportā vai automašīnā, taču ne tagad, kad liela iedzīvotāju strādā un mācās no mājām," viņa teica.

LETA jau ziņoja, ka "Bite Latvija" koncerna apgrozījums pērn, pēc provizoriskiem datiem, salīdzinot ar 2018.gadu, palielinājies par 6,2%, sasniedzot 114 miljonus eiro.

"Bite Latvija" reģistrēta 2005.gada maijā, un tās pamatkapitāls ir 99,085 miljoni eiro. "Bite Latvija" 100% kapitāldaļas pieder "Bite Lietuva", kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "Providence Equity Partners" uzņēmums.

Uz augšu