Zinātāji skaidro, kāpēc Latvijā gar ceļiem ir tik dziļi grāvji

FOTO: скриншот видео

Pirms kāda laika raidījumā Zebra tika aktualizēta aizām pielīdzināmo grāvju problēma, kuru spilgti un uzskatāmi demonstrē rekonstruētais Vidzemes šosejas posms pie Vangažiem.

Iemeslus, kādēļ grāvji rekonstruēto ceļu malās ir tik dziļi, ka no tiem var netikt ārā, raidījumam Zebra skaidrojis ceļu būves projektētājs, kurš vēlējās palikt anonīms. Pēc viņa teiktā grāvji primāri tiek rakti, lai atvadītu ūdeni, savukārt dziļumu nosaka ierobežotā zemes platība, kurā nepieciešamos darbus var veikt. Barjeras, ar kurām norobežot ceļa braucamo daļu no grāvja, savukārt netiek uzstādītas, jo pēc risku izvērtēšanas kādam ir "žēl naudas". Pēc viņa teiktā ir kritēriji, pēc kuriem nosakāms, cik liela varbūtība jeb risks ir iebraukt grāvī konkrētā vietā, un tad, balstoties uz aplēsēm, ka grāvī kāds auto iebrauks reizi 50 vai 100 gados, attiecīgi tiek lemts, vai drošības barjeru uzstādīšana ir nepieciešama. 

Tikmēr Latvijas Valsts ceļu pārstāve Anna Kononova norāda, ka galvenā un lielākā problēma saistībā ar grāvjiem ir valstij piederošā ceļa nodalījuma josla, kas ir pārāk šaura.

"Tas nozīmē - lai ievērotu visas prasības par ūdens atvadi no ceļa, ir jārok vai nu ļoti dziļš vai ne pārāk dziļš, taču plats grāvis. Protams, otrs risinājums ir drošāks, taču diemžēl daudzās vietās valstij pieder pārāk maz zemes, lai grāvi izbūvētu pietiekami lēzenu," skaidro Kononova, piebilstot, ka ūdens nodara kaitējumu kā grants, tā arī asfaltētiem ceļiem. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video
Uz augšu
Back