Nissan gatavojoties pamest Eiropu
Papildināts

FOTO: Reuters/ScanPix

Japāņu kompānija Nissan Motor gatavojas atvilkt spēkus no Eiropas un koncentrēties uz sev nozīmīgākiem noieta tirgiem - ASV, Ķīnu un Japānu. Par grūtību mocītā ražotāja stratēģiskajiem plāniem, atsaucoties uz personām, kam šie plāni ir labi pazīstami, ziņo aģentūra Reuters.

"Operacionālā snieguma plāns". Tā tiek dēvēts pasākumu kopums, par kuru detalizēta informācija tikšot sniegta 28.maijā. Šā plāna ietvaros paredzētas ievērojamas pārmaiņas, tai skaitā darbības, kas saistītas ar iepriekšējā Nissan vadītāja Karlosa Gosna īstenotās agresīvās ekspansijas politikas seku likvidēšanu.

Iepriekš Nissan īstenoja virkni pasākumu, lai par katru cenu palielinātu savu tirgus daļu. Jo īpaši tas bija vērojams ASV, kur automobiļiem tika piemērotas milzu atlaides un zīmola vērtība piedzīvoja vērā ņemamu kritumu.

FOTO: Reuters/ScanPix

Jaunā trīs gadu plāna ietvaros Nissan plāno atjaunot ciešākas saites ar markas dīleriem, atsvaidzināt modeļu klāstu, atgūt varu pār cenu noteikšanu, kā arī kāpināt ienesīgumu.

Tāpat plāns paredz mazināt konkurenci un paplašināt sadarbību alianses ietvaros. Tādējādi Nissan plāno sekot Mitsubishi Motors un vairāk pievērsties plug-in hibrīdiem, lai stiprinātu pozīcijas Ķīnā un Japānā. Mitsubishi tikmēr atvēlētas pārējās Āzijas valstis. Renault savukārt uzsvaru acīmredzot liks uz elektromobiļiem un Eiropu, vēsta Reuters.

Cik lielā mērā Nissan aizies no Eiropas, netiek precizēts, taču aģentūra vēsta, ka Nissan centīsies saglabāt savu vietiņu ar krosoveriem Qashqai un Juke. Tāpat tiek ziņots, ka visā pasaulē uzņēmums slēgs 14 rūpnīcas.

Tai pašā laikā vietējā Nissan pārstāvniecībā norāda, ka zīmols mūsu pusē paliks vēl daudzus gadus.

"Nissan ir apņēmības pilns stiprināt modeļu klāstu Eiropā, lai bizness būtu konkurētspējīgāks. Jaunais Juke, kas tirgū tika laists pagājušā gada novembrī, ir pirmais solis mūsu modeļu klāsta atjaunināšanā. Jau ir sākušies arī mūsu Sanderlendas rūpnīcas (Lielbritānijā) sagatavošanas darbi, lai sāktu nākamās paaudzes Qashqai ražošanu. Mēs turpinām arī modeļu klāsta elektrifikāciju, un jauni auto jau ir ceļā," TVNET norāda Nissan Nordic marketinga vadītājs Henri Daums.

Uz augšu