ES riepu marķējumā iekļaus informāciju par energoefektivitāti un saķeri

Auto riepas švīkas uz asfalta pēc mēģinājuma uzstādīt jaunu pasaules Ginesa rekordu driftā Biķernieku trasē.

FOTO: Lita Krone/LETA

Eiropas Savienībā (ES) pieejamo riepu marķējumā iekļaus informāciju par energoefektivitāti un saķeri, paredz šodien Eiropas Parlamenta pieņemtais lēmums.

Kā informēja EP pārstāvis Jānis Krastiņš, no 2021.gada riepu marķējumā būs informācija par degvielas patēriņa efektivitāti, saķeri ar slapju ceļu un ārējo rites troksni;

Tiek prognozēts, ka šīs izmaiņas samazinās oglekļa dioksīda jeb CO2 izmešus par desmit miljoniem tonnu, savukārt iespējamais apgrozījuma pieaugums ražošanā būšot ap deviņiem miljardiem eiro.

Jaunās vieglo automašīnu un kravas auto riepu marķēšanas sistēmas mērķis ir palielināt patērētāju informētību par degvielas patēriņu, uzlabot drošību un samazināt trokšņa piesārņojumu.

Apstiprinātie noteikumi, par kuriem jau iepriekš bija panākta vienošanās ar ES dalībvalstu ministriem, paredz marķējumā iekļaut ziņas par riepu energoefektivitāti, saķeri ar slapju ceļu un ārējo rites troksni.

Tālākā nākotnē marķējumā tiks iekļauta arī informācija par paredzamo nobraukumu, nodilumu un saķeri ar sniegu un ledu. Informāciju par nobraukumu un nodilumu marķējumā paredzēts iekļaut, kad būs pieejamas attiecīgas testēšanas metodes.

Jaunā marķēšanas sistēma attieksies arī uz lielas noslodzes transportlīdzekļiem, kurām pašlaik netiek piemērotas ES marķējuma prasības.

Marķējumam būs jābūt labi saskatāmam visās riepu tirdzniecības vietās - arī tiešsaistē -, un tajā būtu iekļaujams arī QR kods vienkāršai informācijas ieguvei.

Vienošanās vēl formāli jāapstiprina ES dalībvalstu ministriem. Noteikumi stāsies spēkā 2021.gada 1.maijā.

Uz augšu