Mūsu uzvedība pandēmijā saputrojusi mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās sistēmas

Cilvēks pie datora

FOTO: Unsplash

Haoss un neskaidrība, kas caurauž  koronavīrusa pandēmijas laiku, prasījusi pavisam negaidītu un neparastu upuri - mākslīgā intelekta mašīnmācīšanās sistēmas, kas ir ieprogrammētas, lai analizētu un saprastu mūsu uzvedību tiešsaistē. 

Piemēram, algoritmi, kas cilvēkiem tiešsaistē reklamē produktus no interneta veikala “Amazon”, pamatīgi nopūlas, lai interpretētu mūsu jauno dzīvesveidu, rakstīts izdevumā “MIT Technology Review reports”. 

Lai arī mašīnmācīšanās rīki ir veidoti, lai uzņemtu sevī jaunu informāciju, tomēr tie parasti nav dramatiskām situācijām tik pielāgoties spējīgi. Piemēram, kompānijai, kas identificē krāpšanos ar kredītkartēm, tagad nācās pārveidot savu algoritmu, lai pielāgotu to strauji pieaugošajam dārzniecības piederumu un elektroinstrumentu  pieprasījumam. 

Tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmums savukārt atklāja, ka viņu mākslīgā intelekta sistēma vairs īsti neatbilst produktiem, kurus viņi tirgo. Bet firmu, kas iesaka cilvēkiem ieguldīt, balstoties uz mediju publicēto ziņu sentimenta analīzi, samulsināja pieaugošās negācijas medijos. 

“Šī situācija ir tik netverama. Vienā dienā tu centies optimizēt tualetes papīra tirdzniecību, bet citā dienā cilvēki jau vēlas pirkt puzles vai trenažierus,” komentēja firmas “Nozzle” pārstāvis. 

Kamēr dažas kompānijas velta lielus resursus un laiku, lai vadītu savus algoritmus pareizajā virzienā, citas firmas šo redz kā jaunu iespēju laiku. 

“Tāda pandēmija kā šī ir lielisks iemesls, lai veidotu arvien labākus mašīnmācīšanās modeļus,” domā dažu firmu pārstāvji. 

Uz augšu
Back