Pētījumā noskaidrots, kā cilvēki visbiežāk rīkojas pēc negadījuma uz ceļa

Saplīsusi automašīna ceļa malā

FOTO: Publicitātes foto

Caurdurta riepa, auto elektronikas traucējumi un ceļu satiksmes negadījumi - šie ir biežākie iemesli, kādēļ cilvēkiem nepieciešama palīdzība uz ceļa. Ceļu satiksmes negadījumu situācijā aptuveni trešdaļa autovadītāju (29%) vispirms vērstos pēc palīdzības pie sava dzīvesbiedra vai arī zvanītu glābšanas dienestam pa tālruni 112 (29%). Tā liecina apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija veiktais pētījums*.

Būtiskas atšķirības aptaujas rezultātos ir novērojamas starp sievietēm un vīriešiem. Situācijā, ja ir noticis nelaimes gadījums uz ceļa, vīrieši vairumā gadījumu zvanītu atbildīgajiem palīdzības dienestiem (31%), kamēr 36% sieviešu vispirms par negadījumu informētu savu dzīvesbiedru.

Pieredze nāk ar laiku, un to pierāda aptaujas dati - biežāk pie apdrošinātāja nelaimes gadījumā vērstos aptaujātie vecumā virs 55 gadiem (21%), turpretī jauniešiem līdz 19 gadiem šis rādītājs ir viszemākais, vien 7%.

“Visbiežāk autovadītājiem ir nepieciešama palīdzība situācijās, kuras radušās saistībā ar elektronikas darbības traucējumiem, piemēram, nav iespējams iedarbināt transportlīdzekli. Nereti rodas arī problēmas ar dzinēju. Arī ceļu satiksmes negadījumi ir viens no biežākajiem iemesliem, kāpēc autovadītāji meklē palīdzību uz ceļa,” informē apdrošināšanas sabiedrības Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Viņš norāda, ka aktuāla problēma ir arī caurdurtas transportlīdzekļa riepas. “Bieži vien ir nepieciešams nomainīt automašīnas riepu, taču lielai daļai jauno transportlīdzekļu to nemaz nav. Rezerves riteņa vietā automašīna var būt aprīkota ar riepas remonta komplektu, kura sastāvā ir riepu remonta putas un gaisa kompresors. Ja riepas defekts ir pārāk liels un ar remonta putām defektu nav iespējams novērst, automašīna ir jātransportē uz servisu.”.

Palīdzība uz ceļa mainās arī sezonāli. “Aukstajos ziemas mēnešos bieži problēmas rodas saistībā ar transportlīdzekļa akumulatoru. Tas ir izlādējies, un automašīnu vairs nevar iedarbināt. Ir bijuši arī gadījumi, kuros auto pats aislēdzas ciet un autovadītājam ir nepieciešams izsaukt palīdzības dienestu,” stāsta Balodis.

Eksperts aicina atcerēties ikvienu autovadītāju sazināties ar nepieciešamajiem dienestiem situācijās, kurās nepieciešama palīdzība. Kā arī, ja ir iesaistītas vairāk kā divas automašīnas vai ir cietušie, vai nodarīti bojājumi kādai trešajai pusei, nekavējoties ir jāzvana ceļu policijai pa tālruni 112. Pie apdrošinātāja jāvēršas situācijās, ja transportlīdzeklis ir bojāts. Andris Balodis norāda: ja transportlīdzeklim ir KASKO polise, tad jāsazinās ar savu apdrošinātāju, pārējos gadījumos, kad bojājumus auto ir nodarījis cits transportlīdzeklis, ir jāvēršas pie vainīgās puses OCTA apdrošinātāja. Turklāt OCTA polises gadījumā, ja ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās abas puses var vienoties par saskaņotā paziņojuma korektu aizpildīšanu, tad uz notikuma vietu ceļu policija nav jāizsauc.

*Reprezentatīvu viedokļu pētījumu 2020. gada februārī veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji.

Uz augšu