Cilvēki atsāk iegādāties biļetes uz rudenī un ziemā gaidāmajiem pasākumiem

Monētas. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Ieva Čīka/LETA

Cilvēki Latvijā pakāpeniski atsāk iegādāties biļetes uz rudenī un ziemā gaidāmajiem kultūras un izklaides pasākumiem, pavēstīja SIA "Biļešu paradīze" valdes priekšsēdētājs Jānis Ķuzulis.

Ķuzulis sacīja, ka lēnām cilvēkos atgriežas optimisms un viņi sāk pirkt biļetes uz pasākumiem, kas plānoti pēc ārkārtējās situācijas.

"Vienu brīdi biļešu tirdzniecība bija praktiski apstājusies arī uz gaidāmajiem pasākumiem, tomēr tagad redzam, ka, situācijai stabilizējoties, cilvēkos ir atgriezusies ticība, ka rudenī dzīve atgriezīsies kaut cik ierastajās sliedēs un varēs apmeklēt gan operu, gan teātrus," pauda "Biļešu paradīzes" valdes priekšsēdētājs.

Tapāt viņa novērojumi liecina, ka cilvēku interese pēc klātienes pasākumiem ir salīdzinoši liela. Biļetes uz daļu no tiem tiek izpirktas jau pirmajās stundās pēc to nonākšanas tirdzniecībā, kas liekot domāt, ka cilvēki ir noilgojušies pēc klātienes pasākumiem un viņi vēlas tos apmeklēt.

Līdz ar pulcēšanās ierobežojumu mīkstināšanu industrija ir sakustējusies, sacīja Ķuzulis, vienlaikus uzsverot, ka pasākumi 25 cilvēkiem, ieskaitot māksliniecisko personālu, nav rentabli. Lai šādi pasākumi atmaksātos, to cenai būtu jābūt ļoti augstai, tāpēc izmaksas un iespējamos ienākumus sabalansēt nav viegli.

Viņa ieskatā, pasākumu organizatori cerīgi raugās uz pulcēšanās atvieglojumiem, kuri ir izskanējuši publiskajā telpā, bet nav vēl stājušies spēkā. "Domāju, ka viņi gatavojas vasaras pasākumiem ar lielāku dalībnieku skaitu," piebilda Ķuzulis.

Runājot par cilvēku interesi iegādāties biļetes uz pasākumiem tiešsaistē, "Biļešu paradīzes" valdes priekšsēdētājs sacīja, ka ir pasākumi, kur biļešu tirdzniecība iet raiti, bet ir pasākumi, par kuriem interese nav liela.

"Tiešsaistes pasākumi nespēj aizvietot klātienes pasākumus ne savos apjomos, ne pircēju interesē. Cilvēku interese par šiem produktiem nav salīdzināma ar to, kāda būtu, ja šis pasākums notiktu klātienē. Protams, tam ir vairāki iemesli, un viens no tiem ir paradumi," sacīja Ķuzulis.

Viņaprāt, maksas tiešsaistes pasākumiem ir grūti konkurēt ar bezmaksas saturu, ko dažādās platformās piedāvā, piemēram, pasaulē slaveni opernami, Latvijas teātri vai citas kultūras iestādes.

"Tas samazina cilvēku vēlmi iegādāties līdzīgu produktu. Pieļauju, ja krīze ieilgs, tad, iespējams, samazinātos bezmaksas satura piedāvājums, kas varētu palīdzēt tiešsaistes pasākumu tirdzniecībai, tomēr visa industrija patiesībā cer, ka tā nenotiks un varēs atgriezties pie klātienes pasākumiem," teica "Biļešu paradīzes" valdes priekšsēdētājs.

Runājot par to, kas notiks ar industriju pēc 9. jūnija, Ķuzulis uzsvēra, ka nozares darbība joprojām būs ierobežota. Formāli atceļot ārkārtējo situāciju, pulcēšanās un publisko pasākumu rīkošanas ierobežojumi saglabāsies. Tas turpinās ietekmēt industriju, ieskaitot biļešu tirgotājus.

"Pasākumu rīkošanas industrijai ar 9.jūniju nekas nebeidzas un neatrisinās, jo spēkā būs ierobežojumi un ar tiem būs jāsadzīvo. Tik un tā ierobežota pulcēšanās ir daudz labāka, nekā vispārējs aizliegums. Tomēr, ja citās nozarēs, iespējams, atjaunosies darbība, tad šajā industrijā tas tā nenotiks," skaidroja Ķauzulis.

Viņš uzsvēra, ka ārkārtējās situācijas laikā visai industrijai ienākumi nav bijuši vispār, bijuši vienīgi izdevumi. Nozare bijusi slēgta un nevis daļēji, bet pilnībā, un tāda tā paliks arī pēc ārkārtējās situācijas, kamēr spēkā būs pulcēšanās ierobežojumi.

TVNET jau ziņoja, ka valdība ārkārtējo situāciju valstī pagarināja līdz 9.jūnijam, vienlaikus lemjot par sociālās distancēšanās pasākumu mīkstināšanu, tostarp atļaujot pulcēšanos gan iekštelpās, gan ārā organizētos, publiskos pasākumos līdz 25 cilvēkiem.

Uz augšu