NEPLP: Sabiedriskajam medijam nav jādzenas pēc reitingiem

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Sabiedriskajam medijam nav jādzenas pēc reitingiem, sabiedriskajam medijam jārada saturs, kas ir segmentēts atsevišķām grupām, piektdien tiešsaistes diskusijā par sabiedrisko mediju nākotni sacīja Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) priekšsēdētājs Ivars Āboliņš.

NEPLP priekšsēdētājs uzsvēra, ka primārais mērķis pašlaik esot panākt vienotu sabiedrisko mediju. Kā izcilu paraugu Āboliņš minēja Dānijas sabiedriskā medija piemēru un norādīja, ka arī Latvijā ir jāapvieno sabiedriskie mediji.

Viņaprāt, ieguvums būs finansiāls, jo šobrīd medijiem vairākas funkcijas dublējas un tādējādi būs iespējams ietaupīt uz administratīvajām izmaksām un lietām, kur Latvijas Televīzija varētu sadarboties ar Latvijas Radio.

Tāpat NEPLP priekšsēdētājs uzsvēra, ka padome vēlas saglabāt atsevišķus ziņu dienestus, taču mēdzot gadīties, ka uz vienu pasākumu brauc žurnālisti no abiem medijiem, kaut gan, iespējams, reizēm pietiktu, ja pasākumu nosegtu viens medijs.

Viņš minēja, ka reizēm varbūt viens šoferis varētu vest žurnālistus vai arī uz pasākumiem var doties viens žurnālists, ja tikai nepieciešams ierakstīt viedokli.

Kā vēl vienu ieguvumu Āboliņš uzsvēra saturu, skaidrojot, ka vienotam sabiedriskajam medijam ir viena vīzija un viens mērķis, kā arī, viņaprāt, medijs bez reklāmas būtiski mainīs to, ko cilvēki saprot ar sabiedrisko mediju.

"Šobrīd tas ir spiests domāt par reitingiem, piesaistīt sponsorus raidījumiem, bet pēc būtības tas nav tas, ar ko jānodarbojas sabiedriskajam medijam," iezīmēja Āboliņš.

Pēc viņa domām, sabiedriskajam medijam nav jādzenas pēc reitingiem, bet sabiedriskajam medijam jārada saturs, kas ir segmentēts atsevišķām grupām, piemēram, specifiski sporta raidījumi, ziņas vieglajā valodā un citi raidījumi, kas komercmedijiem nebūtu interesanti, jo sasniegtu tikai noteiktu cilvēku loku, nevis lielāko daļu.

Āboliņš atgādināja, ka sabiedriskā medija funkcija ir sasniegt maksimāli visu auditoriju, arī atsevišķās sabiedrības grupas. "Sabiedriskie mediji varēs radīt tādu saturu, kas uzrunā dažādas auditorijas un nedomāt par to, ka kritīsies reitings un nevarēs pārdot reklāmu," teica Āboliņš, piebilstot, ka arī mediju producentiem nebūs jāmeklē finansiāli atbalstītāji.

Tāpat padomes priekšsēdētājs uzsvēra, ka sabiedriskajam medijam jābūt tam, kas nosaka toni. Viņaprāt, "lsm.lv" ir jākļūst par centrālo vietu, kur sabiedrība iegūst informāciju. "Sabiedriskajam medijam ir jābūt uzticamākajam saturam, taču tajā pašā laikā sabiedriskajam medijam arī jābūt paraugam, atsaucot savas kļūdas, jo tas stiprina uzticamību," pauda Āboliņš.

Viņš uzskata, ka sabiedriskajiem medijiem ir jābūt kā piemēram komercmedijiem.

Vienlaikus Āboliņš arī apgalvoja, ka sabiedriskajam medijam jāspēj piesaistīt labākos Latvijas žurnālistus un jābūt tam medijam, kurā augstās kvalitātes dēļ visi tiecas strādāt.

Uz augšu