Ārkārtējās situācijas laikā Darba inspekcijas sniegto konsultāciju skaits pieauga par 61%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Strādnieks. Ilustratīvs attēls
Strādnieks. Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Ārkārtējās situācijas laikā par 61% pieauga Valsts darba inspekcijas (VDI) sniegto konsultāciju skaits, pavēstīja VDI Sadarbības un attīstības nodaļas vadošā eksperte datu analīzes un statistikas jautājumos Ilze Kalniņa.

Visbiežāk uzdotie jautājumi bijuši par to, vai saslimšana ar Covid-19 ir traktējama kā nelaimes gadījums darbā un vai darba devējs var piespiedu kārtā nosūtīt darbinieku veikt Covid-19 testu.

Ārkārtējās situācijas laikā nav bijušas būtiskas izmaiņas VDI saņemto iesniegumu skaitā un raksturā.

VDI no 2020.gada 12.marta līdz šim brīdim ir saņēmusi 915 iesniegumus, kamēr pērn šajā pašā periodā inspekcija saņēma 959 iesniegumus. Tomēr, ņemot vērā, ka pēdējās dienās saņemtie iesniegumi vēl var atrasties reģistrācijā, visticamāk to kopējais skaits būs nedaudz lielāks, tāpēc praktiski saņemto iesniegumu skaits nav būtiski manījies, norādīja Kalniņa.

Arī iesniegumos norādītie jautājumi pēc būtības nav mainījušies, atzīmē VDI pārstāve. Ierasti apmēram puse VDI saņemto iesniegumu ir par darba samaksu, arī ārkārtējās situācijas laikā 49% iesniegumu bijuši par darba samaksu - visvairāk par pilna aprēķina neizmaksāšanu pēdējā darba dienā, izbeidzot darba tiesiskās attiecības, kā arī par darba samaksas neizmaksāšanu nolīgtajā laikā vai apjomā.

Iesniegumos arī figurē jautājumi saistībā ar kompensācijām par neizmantoto atvaļinājumu.

Kalniņa pieļauj, ka daļā gadījumu darba samaksas neizmaksāšana vai tikai daļēja izmaksāšana ārkārtējās situācijas laikā ir bijusi saistīta ar noteiktajiem ierobežojumiem uzņēmējdarbībai.

Jau ziņots, ka saistībā ar Covid-19 izplatību Latvijā līdz 9.jūnijam izsludināta ārkārtējā situācija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu