Trīs no koalīcijas partneriem neatbalsta Liepājas SEZ pārveidošanu par valsts kapitālsabiedrību (1)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Jānis Reirs un Krišjānis Kariņš
Jānis Reirs un Krišjānis Kariņš Foto: Paula Čurkste/LETA

Pagaidām trīs no koalīcijas partneriem - "Jaunā Vienotība", nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"/"Tēvzemei un brīvībai/LNNK" (VL/TB/LNNK) un KPV LV - neatbalsta Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārveidošanu par valsts kapitālsabiedrību, pirmdien preses konferencē sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

"Mums ir labā ziņa, ka valdībā visi partneri ir gatavi un griboši ostu pārvaldes reformu virzīt uz priekšu. Domas dalās. Visi ir vienprātībā, ka Rīgas un Ventspils ostu pārvaldības reforma jāveic, pārveidojot par valsts kapitālsabiedrībām, bet par Liepājas SEZ domas dalījās," sacīja Kariņš.

Viņš piebilda, ka viņa personiskais un JV viedoklis ir tāds, ka Liepājas SEZ nav vērojamas tādas grūtības kā Rīgas un Ventspils ostās, tāpēc vajadzētu sākt ar Rīgas un Ventspils pārvaldes modeļa maiņu un pēc tam nākotnē vērtēt Liepājas SEZ.

Izglītības ministre Ilga Šuplinska (JKP) norādīja, ka Satiksmes ministrija nedēļas laikā izskatīs šodien izskanējušos iebildumus un sagatavos savu pozīciju.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP) uzsvēra, ka trīs lielo ostu pārveide par valsts kapitālsabiedrībām ir būtisks solis ostu reformā un AP nesaskata pamatu, lai Liepājas SEZ netiktu pārveidota par valsts kapitālsabiedrību un netiktu pārvaldīta atbilstoši OECD rekomendācijām tāpat kā Rīga un Ventspils.

"Ceru, ka spēsim atrast kompromisu šajā jautājumā," sacīja Pūce.

Saeimas deputāte Ilze Indriksone (VL/TB/LNNK) pauda, ka partija iestājas par to, ka ar Liepājas SEZ pārveidi nav jāsteidzas.

"Uzskatu, ka Liepājas SEZ var sekmīgi darboties arī esošajā modelī, bet būtu ātrāk jāvirzās uz priekšu ar Ventspils un Rīgas reformu," norādīja Indriksone.

Savukārt Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs Atis Zakatistovs (KPV LV) apstiprināja, ka viņa pārstāvētais politiskais spēks ir viens no tiem, kas iestājas par īpašā statusa saglabāšanu Liepājas ostai, sīkāk to nekomentējot.

Kā ziņots, sadarbībā ar valdības koalīcijas partneriem izveidota Attīstības komisija ostu pārvaldības jautājumos, un līdz 1.jūlijam Saeimā plānots iesniegt gatavu likumprojektu trīs lielo ostu pārveidošanai par valsts kapitālsabiedrībām.

Iepriekš satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) intervijā "Rietumu radio" sacīja, ka Liepājas SEZ pārveidošana par kapitālsabiedrību pārvaldības principos pēc būtības neko nemainīs. Linkaits arī noliedza, ka mērķis Liepājas SEZ pārveidošanai par kapitālsabiedrību būtu ostas privatizācija.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu