Dīvaini, bet fakts: Audi jau kopš 1985.gada strādā un naudu pelna "degunu komanda" (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Audi "degunu komanda" darbā
Audi "degunu komanda" darbā Foto: Audi

Viena no cilvēkam dāvātajām sajūtām, bez kurām ikdiena nebūtu iedomājama, ir oža. Ar degunu sajūtot patīkamu smaržu,  jūtamies labi; ja smarža nav patīkama, mūsos rodas riebums, pat ieslēdzas pašsaglabāšanās instinkts un bēgam. 

Audi apzinās, cik nevēlamas ir nepatīkamas smakas, tādēļ uzņēmuma jauno automobiļu izstrādātāju nodaļā ir atsevišķa darbinieku komanda, kas nodarbojas tieši ar smaržām. Jo ir svarīgi, lai jauns auto smaržotu pareizi, pretējā gadījumā potenciālais pircējs aizies uz dīlera salonu, paskatīsies, apostīs gaisu, aizcirtīs durvis un ies lūkoties citur.

Lai tā nenotiktu un iespējami daudz premium segmenta automobiļu pircēju izvēlētos mašīnas ar četriem savstarpēji savītiem gredzeniem radiatora režģa pinumā, Audi jau kopš 1985.gada algo cilvēkus, kuru faktiski vienīgais uzdevums ir no rīta uzvilkt baltu laboranta uzsvārci un ostīt dažādus priekšmetus un virsmas.

Šo Audi darbinieku galvenais uzdevums ir rūpēties par to, lai neviens jaunais auto nesagādātu nepatīkamus pārsteigumus. Vismaz smaržu ziņā. Piemēram, lai mašīnas salonā neostu pēc ķimikālijām, līmēm, ražošanas procesā izmantotām vielām, lai sutīgā vasaras dienā mašīnā neostu pēc slapja suņa.

Daudzi automobiļu īpašnieki glābiņu meklē veikalos pie iesmaržināta papīra eglīšu un cita veida gaisa atsvaidzinātāju plauktiem, tai skaitā stikla pudelītēm, kas īpaši neveiksmīgos gadījumos var nostrādāt kā lupa un nodedzināt auto.

Tomēr Audi smaržu speciālisti zina, ka izgatavot auto, kas neož vispār, nav iespējams. Viņu mērķis tādēļ ir atrast tādas materiālu un saistvielu kombinācijas, lai auto pēc nodošanas jaunajam īpašniekam būtu tik neitrāls, cik iespējams. Ja grīdas paklājiņi ož nelāgi vai sēdekļu apdarē izmantotās ādas smarža ir pārāk intensīva, materiālu paraugi tiek noraidīti.

Foto: Audi

Haiko Līsmans-Gaigers (Heiko Lüßmann-Geiger), kurš piecu degunu komandu vada jau kopš 2000.gada, norāda, ka automašīnas komforts ir kā piramīda, kuras apakšējā daļā viens no pamata raksturlielumiem ir tieši smaržas. Ja ar tām kaut kas nav kārtībā, ir sabojāta visa automašīnas lietošanas pieredze. Citiem vārdiem, šādam auto būs grūti atrast pircēju vai arī tas ātri vien nonāks uz sludinājumu dēļa.

Lai pircējs būtu apmierināts un prieku par jaunākajiem gadžetiem, krāsaino skārienekrānu, un gaismiņām durvju kabatās nesabojātu nelabs aromāts, kas virmo kaut kur starp sēdekļiem vai priekšējā paneļa spraugās, Audi deguni skrupulozam testam pakļauj neskaitāmas vielas un materiālus, tos vērtējot skalā no 0 - 6, kur 0 ir ļoti labi un 6 - neciešami. Lai materiāls nonāktu līdz ražošanai un kļūtu par daļu no gatava auto, tas nedrīkst saņemt vērtējumu, kas ir lielāks par 4.

Foto: Audi
Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu