Britu izgudrotājs un uzņēmējs Džeimss Daisons bija iecerējis iesaistīties elektromobiļu biznesā, tomēr nu viņš grandiozos plānus ir atmetis un atklāj, ka no saviem līdzekļiem "izmetis vējā" ap pusmiljardu mārciņu jeb 570 miljonus eiro.
570 miljoni kaķim zem astes jeb elektroauto projekts, kas palika "uz papīra" (13)
Pat ja kādam ir svešs Daisona vārds, gan jau būs nācies saskarties ar kādu no viņa izgudrojumiem, kuri valkā Dyson vārdu, - putekļusūcēju, kas strādā bez putekļu maisiņa, vai īpaši efektīvajiem roku žāvētājiem, kas atrodami ļoti daudzās lidostās un iepirkšanās centros.
Putekļusūcēji Daisonam palīdzēja deviņdesmitajos gados strauji audzēt bagātību un ar aptuveni 18 miljardiem eiro šogad pirmo reizi tikt kronētam par Lielbritānijas bagātāko cilvēku. Daļu no saviem miljardiem Daisons ieguldīja inovatīva elektromobiļa izstrādes projektā, tomēr tagad ir skaidrs, ka izgudrotājs no saviem plāniem ir atteicies un nolēmis samierināties ar zaudējumiem, nevis turpināt ieguldījumus jomā, kur dalībnieku ir pietiekami daudz un neko revolucionāru tehnoloģisko ierobežojumu dēļ tuvākajā laikā gaidīt nevar. Tikai atšķirības niansēs, nobraucamajos kilometros un uzlādes ātrumā.
Autobūves milži, kas izpētei un izstrādei var atvēlēt miljardus, turpina elektromobiļu izstrādi. Arī Daisons vēlējās piedalīties šajā tirgus sadaļā, tādēļ 2014.gadā viņa dibinātā Dyson Automotive sāka dabu elektrotransporta jomā.
Pērn oktobrī Daisons projektu slēdza, jo sāka šaubīties, ka viņa elektroauto būtu komerciāli dzīvotspējīgs. Proti, provizoriskais pārdoto auto apjoms nebija pietiekams, lai katrs auto nenestu zaudējumus.
Džeimss Daisons sākotnēji bija plānojis, ka viņa firma elektromobili izlaidīs 2021.gadā. Bija paredzēts, ka auto kopējā veiktspēja būs 540 ZS un 650 Nm, līdz 100 km/h tas paātrināsies 4,8 sekundēs, spēs traukties ar 200 km/h un ar vienu uzlādes reizi varēs nobraukt 600 jūdzes jeb 960 kilometrus.