Agrāk - rindas un papīru kalni, tagad telefons un internets jeb kā mainījušies banku pakalpojumi

FOTO: Publicitātes foto

Vēl pirms 10 gadiem, lai atrisinātu kādus jautājumus saistībā ar banku, ievērojamā skaitā gadījumu bija nepieciešams doties uz bankas filiāli. Tomēr tehnoloģiju attīstība uz vietas nestāv, un arvien vairāk pakalpojumu ir iespējams saņemt, neizejot no savām mājām. Attālināta klientu apkalpošana – tas ir ļoti svarīgs aspekts šodienas sarežģītajos apstākļos. Banka “Citadele” piedāvā ieskatu, kā pēdējo gadu laikā ir mainījušies banku pakalpojumi.

Covid-19 krīze ieviesa būtiskas korekcijas cilvēku ikdienas dzīvē. Tas skāra ne tikai vienkāršos strādājošos, bet arī faktiski visu nozaru uzņēmumus. Šajā laikā īpaša nozīme ir finansēm, kas glabājas bankā. Kā intervijā portālam TVNET atzina “Citadeles” valdes loceklis Kaspars Jansons, bankas bija ļoti labi gatavas attālināta darba režīmam. Līdz ar to banka varēja turpināt attālinātu darbu, tajā pašā laikā klientiem neizjūtot to, ka finanšu iestādes darbinieki strādā attālināti.

Kopumā dati par klientu komunikāciju ar “Citadeli” ārkārtējās situācijas laikā rāda, ka banka attālināti apkalpoja par 30% vairāk klientu.

Kopumā vērojams, ka bankas klienti ārkārtējās situācijas laikā ir devuši priekšroku attālinātajiem pakalpojumiem, kas pozitīvi ir ietekmējis gan klientu finanšu pratību, gan arī veicinājis attālināto pakalpojumu izmantošanas prasmes.

Lai arī kopš 9. jūnija filiāļu apmeklējumam nav vajadzīgs iepriekšējais pieraksts pa telefonu, prognozēts, ka filiālēs joprojām būs vērojama mazāka klientu plūsma, jo klienti turpinās arvien aktīvāk izmantot attālinātos bankas finanšu pakalpojumus.

Ārkārtējās situācijas laikā būtiski mainījās jautājumi, kurus ierasts saņemt no klientiem. Tā, piemēram, pieauga jautājumi par internetbankas pakalpojumiem, maksājumu kartēm un to attālināto aktivizēšanu. Tāpat “Citadeles” klienti īpaši novērtējuši jauno pakalpojumu, kas ieviests uz ārkārtējās situācijas laiku, - rēķinu apmaksu pa telefonu ar pazeminātu maksu.

Bankas konta atvēršana

Kā norāda “Citadeles” E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš, lai kļūtu par bankas klientu, vēl pirms dažiem gadiem bija nepieciešams atrast laiku bankas apmeklējumam, stāvēt rindā un vēl aizpildīt neskaitāmas formas. Tomēr šobrīd, lai to izdarītu, nepieciešams viedtālrunis ar internetu un personu apliecinošs dokuments.

Ar mobilo lietotni pieteikt bankā kontu un karti iespējams visu diennakti. To var darīt jebkurā vietā, kur pieejami mobilie sakari un internets.

“Pieteikumā ir trīs vienkārši soļi, pirmkārt, lejupielādēt “Citadeles” mobilo lietotni, otrkārt, uztaisīt pašbildi jeb selfiju un, treškārt, nofotografēt pasi vai ID karti, norādot informāciju par sevi. Pieteikšanās aizņem piecas līdz septiņas minūtes. Klienti, kuri piesakās maksājumu kartei mobilajā lietotnē vai mājas lapā, bez maksas saņem kartes piegādi pa pastu, kas šobrīd ir īpaši aktuāli,” norāda Bērziņš.

Sava kredītreitinga noskaidrošana

Process, kā tiek izvērtēta klienta spēja uzņemties kredītsaistības, ir piedzīvojis lielas pārmaiņas. Vairs nav jādodas uz banku, lai aizpildītu pieteikumu, nav jāpavada garas dienas, lai gaidītu atbildi un šajā procesā iedzīvotos stresā.

“Šobrīd katrs var noskaidrot savu finanšu veselību, nemaz nepiesakoties kredīta saņemšanai. Kredītreitinga noskaidrošana palīdzēs gan tiem, kuri jau šobrīd meklē iespējas saņemt papildu finanšu līdzekļus kāda mērķa īstenošanai, gan tiem, kuri plāno finansējumu kādam nākotnes projektam. Izprotot, ko bankas vērtē, izskatot kredīta pieteikumus, būs iespējams uzlabot vājās vietas,” saka Bērziņš. Kredītreitingu var noskaidrot bankas mājas lapā vai internetbankā.

Saņemt bankas speciālista konsultāciju, paliekot mājās

Mājokļa iegāde ir vienkāršs process, ja zinām, kur palūgt pareizo padomu. Kas nepieciešams hipotekārā kredīta saņemšanai, kādi ir nosacījumi un finansējuma saņemšanas process? Atbildes uz visiem jautājumiem, kas radušies, šobrīd var saņemt video konsultācijas laikā ar bankas speciālistiem. Pieteikums konsultācijai meklējams “Citadeles” mājas lapā.

Kartes bloķēšana, jaunas kartes pasūtīšana un PIN koda maiņa

Vēl pirms salīdzinoši neilga laika nācās zvanīt bankai, lai bloķētu karti, vai doties klātienē uz filiāli, lai nomainītu kartes PIN kodu. PIN kodu iespējams nomainīt arī bankomātā – ja atceries veco. Taču ko darīt, ja tas ir pilnībā pazudis no atmiņas? Bankas mobilajā lietotnē PIN kodu savai kartei var nomainīt, pat nezinot veco kodu, – pietiek tikai ar pirkstu nospiedumu, lai apstiprinātu koda nomaiņu.

Rēķinu apmaksa un bezkontakta maksājumu izmantošana

Šobrīd savus maksājumus ir iespējams veikt sev ērtākajā veidā – zvanot uz klientu apkalpošanas centru, interneta bankā vai mobilajā lietotnē. Lielas izvēles iespējas esam ieguvuši arī pārskaitījumu veikšanā un saņemšanā – varam sekundes laikā veikt pārskaitījumu, izmantojot zibmaksājumus, varam pārskaitīt naudu, pat nezinot saņēmēja konta numuru, bet tā vietā izmantot saņēmēja mobilā telefona numuru no kontaktu saraksta, ja tas reģistrēts Latvijas Bankas zibsaišu reģistrā.

Revolūciju piedzīvojusi arī maksāšana par pirkumiem veikalos – varam norēķināties ar telefonu, izmantojot “Citadeles” mobilo lietotni vai “Apple Pay”, ar pulksteņiem, aprocēm, kā arī bezkontakta maksājumu kartēm.

Zibenīgas komunikācijas risinājumi

“Citadele” Mākoņfiliāles darbinieki ikdienā nodrošina bankas nepārtraukto saziņu tālrunī, kā arī internetbankas ziņojumos un mobilās lietotnē drošajā čatā, kurā iespējams saņemt jau konkrētas atbildes, jo ir veikta autorizācija ar saviem pieejas datiem.

Lielā zvanu skaita dēļ savienojumu ar konsultantu var nākties pagaidīt, tāpēc, ja nepieciešama tūlītēja atbilde, vēlams izmantot mobilās lietotnes čatu vai kādu citu rakstiskās komunikācijas kanālu.

Atbildes uz vispārīgajiem jautājumiem par bankas pakalpojumiem klients var saņemt gan mājas lapas čata, e-pasta un SMS sarakstē, gan “WhatsApp”, “Facebook Messanger”, “Instagram”, “Twitter” un “Viber” saziņas kanālos, kā arī pieteikties “Teams” video konsultācijai. Turklāt saziņa var notikt arī proaktīvi – darbinieki zvana, ja redz, ka klientam gadījusies kāda problēma, piemēram, maksājumu veikšanā, nobloķēta karte vai tamlīdzīgi.

Bankas “Citadele” misija ir modernizēt banku nozari un sniegt klientiem un biznesam visā Baltijā vairāk iespēju. Līdzās klasiskajiem bankas pakalpojumiem, “Citadele” saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu: sākot ar mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķiniem un zibmaksājumiem, un beidzot pirmie Baltijā piedāvājot atvērt kontu ar selfiju un maksāt uz mobilā tālruņa numuriem.

Uz augšu
Back