PTAC par elektronisko cigarešu reklāmas pārkāpumiem piespriež 2000 eiro sodu uzņēmumam "Flavor Extra"

Elektroniskā cigarete. Ilustratīvs attēls

FOTO: pexels.com

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) par pārkāpumiem elektronisko cigarešu reklāmas izplatīšanā uzņēmumam "Flavor Extra" piemērojis naudas sodu 2000 eiro apmērā, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Evija Lene. 

Tāpat ar PTAC lēmumu "Flavor Extra" aizliegta elektronisko cigarešu reklāmas sniegšana un izplatīšana, kas pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos elektronisko cigarešu reklāmas ierobežojumus, kā arī uzlikts tiesiskais pienākums nekavējoties izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi, sniedzot maldinošus apgalvojumus par elektronisko cigarešu nekaitīgumu.

Lene norādīja, ka lietas izskatīšanas gaitā PTAC konstatēja, ka tirdzniecības centrā "Olimpija", Rīgā, Āzenes ielā 5, pie "Flavor Extra" specializētās tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecības veikala "EasySmoke. E-cigaretes" izvietota reklāma, kuras mērķis ir popularizēt elektronisko cigarešu lietošanu un patēriņu, tādējādi arī netieši veicinot veikalā "EasySmoke. E-cigaretes" piedāvāto produktu pārdošanu patērētājiem. 

Tā kā minētā reklāma ir izvietota ārpus normatīvajos aktos atļautajām elektronisko cigarešu un to šķidrumu reklāmas izplatīšanas vietām, PTAC lēmumā secināts, ka "Flavor Extra" ir pārkāpusi normatīvajos aktos noteikto elektronisko cigarešu un to šķidrumu reklāmas sniegšanas ierobežojumu.

PTAC konstatēja, ka reklāmā sniegtie apgalvojumi par elektronisko cigarešu nekaitīgumu un to izmantošanu kā efektīvu līdzekli smēķēšanas atmešanai ir maldinoši, jo, atbilstoši Pasaules Veselības organizācijas paustajam viedoklim, uz kuru lietā norādīja Veselības ministrija, patlaban nav pietiekošas zinātniski pamatotas informācijas, kas liecinātu, ka elektroniskās cigaretes būtu izmantojamas kā smēķēšanas atmešanas līdzeklis un tās būtu uzskatāmas par samazināta riska produktiem.

Līdz ar to "Flavor Extra" rīcība, sniedzot reklāmā maldinošus apgalvojumus, PTAC lēmumā atzīta par negodīgu komercpraksi, kuras rezultātā patērētājs varēja pieņemt lēmumu iegādāties un lietot elektroniskās cigaretes, uzskatot, ka tās ir efektīvs līdzeklis smēķēšanas atmešanai vai mazāk kaitīgs produkts salīdzinājumā ar citiem tabakas izstrādājumiem (piemēram, cigaretēm).

Lietas izskatīšanas gaitā "Flavor Extra" nav reaģējusi uz PTAC norādījumiem par konstatētajiem pārkāpumiem, neveicot to labprātīgu novēršanu, tādējādi radot būtisku apdraudējumu patērētāju tiesiskajām interesēm.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Flavor Extra" reģistrēta 2019.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir viens eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Igaunijas pilsonis Vladislavs Evertsons. Finanšu dati par 2019.gadu vēl nav publiskoti. 

Uz augšu