Pēdējo seši mēnešu laikā radio vismaz reizi dienā klausījās 66% Latvijas iedzīvotāju

Latvijas radio ēka Doma laukumā

FOTO: Edijs Pālens / LETA

2020.gada ziemas un pavasara periodā radio ik dienu klausījušies vidēji 66,1% jeb 1,025 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, liecina pētījumu kompānijas "Kantar" apkopotie dati.

Šajā laikā kopumā nedēļā vidēji radio klausījās 86,4% jeb 1,339 miljoni Latvijas iedzīvotāju šajā vecuma grupā.

2020.gada ziemas un pavasara pētījuma periodā viens radio klausītājs vidēji dienā radio klausīšanai veltījis četras stundas un sešas minūtes.

Lielākā klausīšanās laika daļa ir radio stacijai "Latvijas Radio 2" - 19,7% no kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojas "Radio Skonto" ar 11,8% lielu klausīšanās laika daļu, bet trešā lielākā daļa ir radio stacijai "Latvijas Radio 1" ar 10,8% lielu klausīšanās laika daļu.

2020.gada ziemas un pavasara periodā ikdienā visklausītākās radio stacijas ir "Latvijas Radio 2", kuru klausījās 13,4% jeb 208 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, "Radio Skonto" - 11,3% jeb 174 000 klausītāju un "Latvijas Radio 1", kuru vismaz reizi dienā klausījās 9,4% jeb 145 000 klausītāju.

"Kantar" mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga skaidroja, ka šajā pētījuma periodā mājās kādu no radio stacijām klausījās 32,8% jeb 509 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un tas ir par 1,1 procentpunktu vairāk klausītāju nekā pirms gada attiecīgajā laika periodā. Automašīnās radio ik dienu klausījās 37,7% jeb 584 000 iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, kas ir par 0,9 procentpunktiem mazāk kā 2019.gada atbilstošajā pētījuma periodā. Savukārt darbā radio klausījās 13% Latvijas iedzīvotāju.

Šo tendenci, ka radio klausīšanās mājās palielinājusies, bet automašīnās un darbā samazinājusies, Kronberga skaidro ar ārkārtas stāvokļa ieviešanu - daļa iedzīvotāju zaudēja darbu vai bija dīkstāvē, tāpat iedzīvotājiem izpalika radio klausīšanās sastrēgumos automašīnās ceļā uz darbu, jo darbu veica mājās attālinātā režīmā.

Pētījumā tika iekļautas 44 radio stacijas, no kurām auditorijas tiek publiskotas 30 radiostacijām ar lielākajiem klausīšanās laika apjomiem.

Uz augšu