Vācu organizācija nosauc bezjēdzīgākos un pilsētām kaitīgos apvidniekus

FOTO: TVNET kolāža

Vācijas Vides aizsardzības biedrība (Deutsche Umwelthilfe) nosaukusi automobiļus, kas pretendē uz neglaimojošo apbalvojumu Der Goldene Geier 2020 jeb Zelta grifs 2020.

Šo apbalvojumu Deutsche Umwelthilfe šogad piešķirs automobilim, kurš ir bezjēdzīgs, neparocīgs, kā arī lielā mērā nevēlams, ja runa ir par tā lietošanu pilsētā.

Zelta grifa 2020 balvas finālistu sarakstā iekļuvuši lielizmēra apvidnieki, kas pēc vides draugu domām nodara vislielāko postu. Tie ir BMW X7 M50i, Range Rover Sport SVR, Audi Q7 Plug-In, Volkswagen Amarok Aventura un Mercedes-Benz GLS. 

FOTO: Publicitātes foto

Deutsche Umwelthilfe vaino šo auto ražotājus, ka tie izlaiž bīstamus transportlīdzekļus, kam nav vietas pilsētā. Nodarītā kaitējuma ilustrēšanai pie katra pretendenta nosaukuma norādīts arī pašu mērītais degvielas patēriņš un kaitīgo izmešu apjoms.

Tā, piemēram, 530 zirgspēku X7 M50i, kam iespaidīgo izmēru dēļ ir grūtības iebraukt tipveida garāžā, degvielas patēriņš ir 15 litri uz 100 kilometriem, savukārt kaitīgo izmešu apjoms sasniedz 357 gramus uz kilometru. Range Rover Sport SVR CO2 izmešu apjoms tikmēr ir 360 g/km, kas četrkārt pārsniedz autoražotājiem noteikto vidējo rādītāju. 

FOTO: Publicitātes foto

Audi Q7 ar hibrīddzinēju tikmēr izmantots, kā uzskates līdzeklis, kā autoražotāji manipulē ar izmantotajām tehnoloģijām. Lai arī tas ir hibrīdauto, un mašīnas iegādi daļēji subsidē valsts, tā reālais kaitīgo izmešu apjoms tāpat ir ārkārtīgi augsts - 302 g/km. Kā norāda Deutsche Umwelthilfe, par to Audi Q7 55 TFSI e quattro pircējs saņem valsts "pabalstu" 3750 eiro apmērā.

FOTO: Publicitātes foto

Organizācijas nežēlastībā kritis arī Volkswagen Amarok Aventura. Ar dīzeļdzinēju aprīkotais milzenis iekļaujas novecojušajās Euro-6b izmešu normās, CO2 apjomam esot 276 g/km. Tāpat organizācijas skatījumā šis automobilis aizņem pārāk daudz vietas un neder gandrīz nevienā stāvvietā. 

FOTO: Publicitātes foto

Visbeidzot pēdējais no titula kandidātiem ir Mercedes-Benz GLS. Ja precīzāk - modeļa karstā versija GLS 63 AMG 4Matic, kas attīsta vairāk nekā 600 zirgspēkus. Bez grandiozajiem izmēriem, kas tam liedz ērti manevrēt blīvā satiksmē un stāvlaukumos, auto ir arī visai kaitīgs videi. Ja oficiālajos datos norādīts, ka tā degvielas patēriņš ir 11,9 litri uz 100 km, bet CO2 izmeši - 288 g/km, tad Deutsche Umwelthilfe mērījumos un reālajā dzīvē attiecīgie skaitļi ir 19,3 un 459,3 g CO2/km.

FOTO: Publicitātes foto

Lai mazinātu lielo apvidnieku kaitīgo ietekmi, vides draugiem ir padomā vairākas idejas. Piemēram, reģistrācijas nodeva vairāku desmitu tūkstošu eiro apmērā, liegums uzņēmumiem iegādāties apvidus auto un pikapus, kā arī aizliegums šādiem auto izmantot stāvvietas pilsētas centrā.

Uz augšu