"Tet" aptauja: 17% klientu mazo un vidējo uzņēmumu grupā turpina strādāt attālināti

Saistībā ar valstī izsludināto ārkārtas stāvokli jaunā koronavīrusa slimības "Covid- 19" ierobežošanai, liela daļa strādājošo darbu veic attālināti

FOTO: Evija Trifanova / LETA

No visiem telekomunikāciju uzņēmuma "Tet" klientiem 17% klientu - mazie un vidējie uzņēmēji - turpina strādāt attālināti, liecina "Tet" veiktā aptauja.

Savukārt nepilna trešdaļa jeb 29% mazie un vidējie uzņēmēji dažas dienas pavada birojā un dažas strādā no mājām. Vienlaikus 22% no tiem, kuri patlaban vēl turpina strādāt birojā, plāno pāriet uz attālinātu darbu nākotnē.

Aptaujā noskaidrots, ka tehnisko atbalstu, darbiniekiem strādājot no mājām, nodrošina mazāk nekā puse uzņēmumu (46%). Savukārt gan tie darbinieki, kas strādā no mājām, gan tie, kas turpina darbu ofisā, būtu gatavi gaidīt tehnisko palīdzību ne ilgāk kā stundu, un puse no respondentiem cer saņemt atbalstu jau pusstundas laikā (49% no tiem, kas strādā no mājām, 48% - no biroja).

Aptaujas dati liecina, ka 7% mājās strādājošo mazo un vidējo uzņēmumu darbinieku būtu gatavi paši vest tehniku uz darbu vai servisu, un 40% vēlētos, lai viņiem būtu pieejams klātienes tehniskais atbalsts arī mājās.

"Tet" informācijas un tehnoloģijas (IT) drošības pārvaldnieks Uldis Lībietis sacīja, ka lielākajai Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu darbinieku daļai pašiem ir jātiek galā ar tehniskajiem izaicinājumiem. Realitātē tas nozīmē, ka darbinieks, kurš nevar tikt galā pats, ir spiests vērsties pēc palīdzības pie draugiem un paziņām, kas apdraud viņa darba devēja datu konfidencialitāti un ir pretrunā ar datu aizsardzības likumdošanu. It īpaši tas attiecas uz tiem uzņēmumiem, kas apstrādā savu klientu personas datus (piemēram, e-komersanti), viņš piebilda.

Lībietis atzīmēja, ka daudzi mazo un vidējo uzņēmumu pārstāvji nevar nodrošināt tehnisko atbalstu darbiniekiem finanšu apsvērumu dēļ. Bieži vien uzņēmumos ar 10-20 darbiniekiem ir viens IT speciālists, kurš pilda arī citus pienākumus, kā arī dažos uzņēmumos IT speciālista vispār nav.

"Šis ir īstais brīdis, kad uzņēmumiem ir jāapsver doma par datortehnikas apkalpošanu kā ārpakalpojumu. Tas var palīdzēt gan ietaupīt resursus, gan nodrošināt darba procesu nepārtrauktību, kā arī noņemt slodzi no esošiem IT darbiniekiem, ļaujot viņiem vairāk pievērsties uzņēmuma attīstības projektiem," pauda Lībietis.

"Tet" aptauju veica šī gada jūnijā un tajā piedalījās 151 "Tet" klients, kas ir mazā un vidējā uzņēmuma pārstāvis.

Uz augšu