Rīgas ostā šogad plāno ienākt 28 kruīza kuģi

Kruīza kuģis "Artanija " Rīgas Pasažieru ostā.

FOTO: Paula Čurkste/LETA

Šogad visi plānotie kruīza kuģu ienācieni Rīgas ostā atcelti līdz augustam, bet paredzēts, ka līdz gada beigām ostā ienāks 28 kruīza kuģi, liecina informācija Rīgas brīvostas pārvaldes mājaslapā.

Brīvostā norādīja, ka kruīza kompānijas visā pasaulē aktīvi pieņem rezervācijas un gatavojas 2021./2022.gada tūrisma sezonai, izstrādājot īpašus drošības protokolus un plānojot kruīza ceļojumu karti nākamajai piecgadei.

Domājot par ārējā mārketinga aktivitātēm jaunu kruīza kuģu piesaistē arī Rīgas ostā, Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš ticies ar kruīza tūrisma nozarē iesaistītajiem partneriem no Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB), Latvijas investīciju attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas, VAS "Starptautiskā lidostas "Rīga"", SIA "Rīgas pasažieru termināls", "Riga Cruiseship Agency" un tūrisma aģentūras "Latvia Tours".

Zeltiņš norādīja, ka, lai piesaistītu Rīgai vairāk kruīza kuģu un tūristu, nepietiek vien ar pasažieru uzņemšanai piemērotām ostas piestātnēm un termināļiem. Nepieciešams arī unikāls, konkurētspējīgs tūrisma piedāvājums un piemērota, ērta infrastruktūra pilsētā. 

Viņš skaidroja, ka šim uzdevumam nepieciešama aktīva visu nozares pārstāvju un pilsētas iesaiste un līdzdarbošanās. "Šobrīd, laikā, kad kruīza nozare visā pasaulē ir apstājusies, ir īstais brīdis katram apzināt un veikt savus mājasdarbus, kas ilgtermiņā dotu iespēju stiprināt Rīgas pozīcijas Baltijas jūras kruīza tirgū," pauda Zeltiņš.

Diskusijā attālināti piedalījies arī kruīzu asociācijas "Cruise Lines International Association" (CLIA) viceprezidents Bo Larsens, kurš iepazīstināja ar pašreizējo situāciju un nākotnes prognozēm kruīzu nozarē.

Larsens uzsvēra, ka pašreiz kruīzu segments ir viena no Covid-19 krīzes vissmagāk skartajām nozarēm, tomēr CLIA veiktie pētījumi liecina, ka kruīza tūristi ir lojāli šim ceļošanas veidam, tāpēc pieprasījums pēc kruīza ceļojumiem saglabājas nemainīgi augsts. 

Pēc CLIA prognozēm, aktivitāte nozarē atjaunosies, īpaši Baltijas jūras reģionā, kuru krīze ir skārusi salīdzinoši mazāk. 

Viņš arī paudis, ka nākamajā sezonā varētu notikt pakāpeniska kruīza maršrutu atjaunošanās, nozares pielāgošanās jaunajiem noteikumiem, savukārt 2022.gadā - atgriešanās pirmskrīzes līmenī, sagaidot strauju kruīza tūristu skaita pieaugumu.

Rīgas brīvosta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Uz augšu