"Klupšanas akmeņi" Liepājas ielas un K.Ulmaņa gatves krustojumā
Padomi autovadītājiem

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Rīdzinieki būs pamanījuši, ka satiksmes intensitāte galvaspilsētā atkal pieaug. Un līdz ar to arī rodas aizvien vairāk sarežģītu satiksmes situāciju. Šajā TV Auto ziņu raidījuma izlaidumā visa uzmanība veltīta Liepājas ielas un Ulmaņa gatves krustojumam. Tiem, kuri šeit brauc diezgan bieži, visticamāk, šķitīs, ka nekas īpašs vai sarežģīts jau šajā krustojumā nav. Pekstiņi sākas un domas mainās, tiklīdz krustojumam jāpiebrauc no Stradiņa slimnīcas puses.

It kā nekas neparasts. Automašīnas no Stradiņa slimnīcas puses pa Liepājas ielu iebrauc krustojumā un gaida iespēju veikt kreiso pagriezienu, lai dotos pilsētas centra virzienā. Tomēr šeit sākas problēma, jo vadītājiem piemīt tieksme manevrus sasteigt, pabeigt pēc iespējas ātrāk un situācija kļūst sliktāka, norāda Drošas braukšanas skolas instruktors Helmuts Palkavnieks.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Pēc viņa teiktā, problēma sākas brīdī, kad rodas kāds, kurš no pretējās puses grib nogriezties pa kreisi Jūrmalas virzienā. Viņš to faktiski bieži vien nevar izdarīt, jo to paveikt traucē no slimnīcas puses braucošo (stāvošo) automobiļu rinda. Ja ķēdes reakcija turpinās, tad ātri vien aiz auto, kurš grib doties Jūrmalas virzienā, piebrauc vēl viena un vēl viena mašīna, un tā drīz vien visi stāv. 

Saskaņā ar satiksmes noteikumiem krustojumā iebraukt aizliegts, ja tajā vai aiz tā izveidojies sastrēgums. Taču Ulmaņa gatve ir tik plata, ka no vieglās automašīnas sēdekļa situāciju krustojumā tā īsti nemaz neredz.

Kāds varētu būt risinājums? DBS eksperts uzskata, ka viens variants ir dalītā krustojuma ieviešana ar aizlieguma signālu jeb sarkano krustiņu luksoforā vispirms tiem, kuri brauc no Liepājas ielas vienas puses, un pēc tam tiem, kas brauc pretī. 

Kārļa Ulmaņa gatves un Liepājas ielas krustojums ir viens no tiem, kurā satiksmes situāciju izmainījusi nevis pārbūve vai jauns debesskrāpis, bet pati dzīve. Un tā savukārt saka mums priekšā, ka pārmaiņām jāprot pielāgoties, citādi tā arī stāvēsim viens otram pretim un nekur netiksim. Ko tas nozīmē? Ja vadītāji nepratīs pielāgoties, tad uz Liepājas ielas no Āgenskalna puses, visticamāk, izveidosies ārprātīgs sastrēgums. 

Uz augšu