Kas ir "maigais hibrīds" un kā tas darbojas

Audi 48 voltu maigā hibrīdsistēma

FOTO: Audi

Pirms gadiem desmit, piecpadsmit hibrīdautomobiļi, kas pa ielu spēj slīdēt bez skaņas, bija retums. Mūsdienās tradicionālie hibrīdauto, no tīkla lādējamie plug-in hibrīdi un arī elektroauto jau sastopami krietni vien biežāk. Starp tiem un tradicionālajiem iekšdedzes automobiļiem pēdējā laikā aizvien biežāk pavīd arī tādi auto, ko apzīmē kā mild hybrid jeb maigos hibrīdus. Kas tie tādi īsti ir? 

Maigie hibrīdi būtībā ir iespēja lēti un salīdzinoši vienkārši pazemināt iekšdedzes automobiļu degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu apjomu.

Atšķirībā no tādiem hibrīdauto kā Toyota Prius vai Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid, maigie hibrīdi nespēj braukt ar elektrību vien. Tiem uzstādītās hibrīdsistēmas primārais uzdevums ir atbalstīt iekšdedzes dzinēju brīžos, kad tam sokas visgrūtāk - mašīnai sākot gaitu un paātrinoties.

FOTO: Volkswagen

Maigās hibrīdsistēmas sirds ir nelielas veiktspējas (visbiežāk līdz 30 ZS) starteris-ģenerators, kas tieši sajūgts ar kloķvārpstu. Šis elektromotors paātrināšanās laikā atbalsta iekšdedzes dzinēju, pazeminot tā patēriņu, bet ripošanas/bremzēšanas ar enerģijas rekuperācijas funkciju laikā lādē tam pievienoto bateriju.

Spēcīgais starteris/ģenerators arī dod iespēju biežāk izslēgt iekšdedzes motoru, kad tas nav nepieciešams (ripojot, bremzējot vai stāvot), un to plūdeni iedarbina, kad atkal rodas vajadzība pēc motora jaudas.

Uz augšu