BMW motocikli iegūs adaptīvo kruīza kontroli

BMW Motorrad adaptīvā kruīza kontrole

FOTO: BMW Motorrad

BMW Motorrad iegūs spēju automātiski uzturēt ātrumu un noteiktu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim.

Sistēma, kas automobiļu pasaulē pazīstama jau sen, motocikliem līdz šim bija gājusi secen. Tomēr nu tā beidzot būs pieejama arī pretvēja tvērējiem, un pirmie adaptīvo kruīza kontroli iegūs BMW motocikli.

BMW Motorrad Active Cruise Control (AAC) Bavārijas inženieri izstrādājuši sadarbībā ar Bosch. Līdzīgi kā automašīnās, arī motociklu adaptīvās kruīza kontroles lietotājs var izvēlēties starp tālu, vidēji tālu un tuvu automātiski ieturamo distanci, kā arī regulēt automātiskās gaitas paātrināšanas līmeni. Šeit motocikla vadītājs var izvēlēties starp dinamisku un komfortablu paātrināšanos. 

FOTO: BMW Motorrad

AAC izstrādātāji ņēmuši vērā, ka atšķirībā no automobiļiem motocikls pagriezienos ir sasvēries. Tādējādi jaunā sistēma bez jau ierastajiem parametriem ņem vērā arī motocikla nobīdi no vertikālās ass, kā arī ierobežo pieļaujamās ātruma izmaiņas pagriezienos, lai neapdraudētu motocikla stabilitāti. 

BMW Motorrad norāda, ka adaptīvā kruīza kontrole ir atbalsta sistēma, un tā nekādā gadījumā neparedz motocikla visu vadību uzticēt elektronikai. "Sistēmai ir paredzēts mijiedarboties ar kustīgiem objektiem, taču apstāšanās krustojumos un pirms nekustīgiem objektiem ir vadītāja paša ziņā," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Jāteic, ka BMW nav vienīgā kompānija, kas darbojas šajā virzienā. Arī austriešu KTM sākuši adaptīvās kruīza kontroles sistēmas un aklo zonu uzraudzības sistēmas izstrādi un testus modelī 1290 Super Adventure S. Gaidāms, ka jaunās funkcijas motocikli iegūs 2021.gadā.

Uz augšu
Back